فونیکسریمکسبهتام

در دانشگاه آزاد البرز محقق شد؛

تولید و صادرات ردیاب خودروی ایرانی

عصر خودرو- محققان در یک شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد واحد البرز موفق به طراحی، ساخت و صادرات ردیاب خودرو شدند. این ردیاب منجر به بالا رفتن امنیت خودرو می شود.

تولید و صادرات ردیاب خودروی ایرانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، دکتر سید احسان شیرنگی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد واحد البرز به خبرنگار مهر در خصوص طرح « ردیاب ماهواره ای خودرو» گفت: این طرح توسط یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در دانشگاه به انجام رسیده است.

    وی افزود: با استفاده از این ردیاب که قابل نصب روی خودرو است می توان اطلاعات زمانی، مکانی، سرعت و ... خودرو را به دست آورد.

    شیرنگی خاطر نشان کرد: این ردیاب خودرو به واسطه شبکه مخابراتی امکان ارسال پیامک و تماس را با مخاطب برقرار می کند. همچنین امکان دریافت اطلاعات از 20 کانال ماهواره ای و پردازش آنها برای بدست آوردن مختصات مکانی و ارسال همزمان انلاین به سرور و منطبق کردن آن روی نقشه برای کنترل و ردیابی خودرو در هر نقطه از کشور را فراهم می آورد.

    وی با بیان اینکه در زمان سرقت نیاز به ردیاب خودرو است، گفت: اگر این سیستم ردیاب روی خودرویی نصب باشد و خودرو به سرقت برود امکان ردیابی و ارتباط با کابین خودرو وجود دارد. همچنین این ردیاب می تواند از مسافت هایی که خودرو در زمان سرقت طی کرده گزارشی به صاحب اتومبیل پیامک کند.

    به گفته معاون پژوهشی دانشگاه ازاد واحد البرز، همچنین به واسطه این دستگاه می توان از ترافیک مسیری که فرد در نظر دارد طی کند گزارش ارائه داد.

    وی با اشاره به کاربرد دیگری از این ردیاب خودرو عنوان کرد: به عنوان مثال شرکت یا سازمانی که با خودروهایی تجهیزات و وسایلی را جابجا می کند می تواند از این سیستم استفاده کند؛ در واقع مدیر یا مسئول کنترل کننده سازمان می تواند مسیر راننده را ردیابی کنند.

    شیرنگی ادامه داد: در اصل گزارش سرعت، مکان و مسافت طی شده را به صورت آنلاین در اختیار مدیر شرکت یا سازمان قرار  می دهد.

    وی گفت: این ردیاب می تواند کاربردهای شخصی و سازمانی دیگری هم داشته باشد؛ به واسطه این ردیاب امنیت خودرو بالا می رود.

    معاون پژوهشی دانشگاه آزاد البرز با بیان اینکه این سیستم قابلیت اضافه کردن لوازم جانبی به صورت بی سیم را دارد خاطر نشان کرد: سیستم ردیاب خودرو نیاز به سرور و پنل خاصی ندارد.

    وی با تاکید براینکه این سیستم نمونه خارجی دارد، گفت: مزیت هایی که این ردیاب خودروی ایرانی نسبت به نمونه خارجی دارد قیمت پایین آن است و اینکه بر اساس شرایط کشور و ویژگی های خودروهای موجود در کشور طراحی شده است.

    شیرنگی تاکید کرد: این سیستم که در یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده قرار است به عراق صادر شود. این موضوع می تواند زمینه انتقال دانش فنی تولید ردیاب خودرو را فراهم سازد.

    به گفته وی، این دستگاه بدون اتصال به باتری خودرو کار می کند و از قدرت آنتن دهی بالایی برخوردار است که نمونه های مشابه خارجی این ویژگی ها را ندارند. همچنین امکان ارتباط صوتی با کابین خودرو به واسطه این ردیاب فراهم می شود.

    معاون پژوهشی دانشگاه آزاد البرز تاکید کرد: هدف ما این است که در شرایط تحریم ارز آوری برای کشور داشته باشیم به همین دلیل دانشگاه آزاد البرز شرکت های دانش بنیان و فناور را در مسیر تولید و توسعه حمایت می کند.

    به گزارش مهر، این طرح توسط  علی اکبر کاظمیان در یک شرکت دانش بنیان مستقر در دانشگاه آزاد واحد البرز اجرایی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو