فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

تلاش برای اصلاح مصوبه تسهیلات هزار میلیارد تومانی خودروسازان

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی مدیرکل سابق دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از تلاش برای اصلاح مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو خبر داد.

تلاش برای اصلاح مصوبه تسهیلات هزار میلیارد تومانی خودروسازان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، کیومرث فروتنی اظهار کرد: شورای پول و اعتبار شرایط بازپرداخت شش ماهه را برای تسهیلات هزار میلیارد تومانی خودروسازان در نظر گرفته که با توجه به آنکه مدت زمان این کار معمولا یک سال است، اعتراض خودروسازان را به دنبال داشته است.
    وی خاطرنشان کرد: درخصوص شرکت ایران خودرو نیز به دلیل آنکه شرط کرده اند که این شرکت سهام بانک پارسیان خود را برای دریافت تسهیلات وثیقه بگذارد، مسوولان ایران خودرو با این شرط موافقت نکرده اند.
    فروتنی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم مصوبه اصلاح شود تا همانطور که از سایپا خواسته شده سهام شرکت های زیرمجموعه خود را به عنوان وثیقه تسهیلات در اختیار بانک قرار دهد، ایران خودرو نیز نه یک سهام خاص (بانک پارسیان) بلکه سهام شرکت های زیرمجموعه خود را به عنوان وثیقه دریافت تسهیلات قرار دهد.
     

    پارس ای ال ایکس جدید به بازار می آید
    شش سال پیش در چنین روزی قائم مقام سابق مدیر عامل ایران خودرو گفت: تولید پژوپارس ای ال ایکس با موتور جدید کم مصرف وپرقدرت ( ایکس .یو.ام ) از آبان ماه سال جاری آغاز و روانه بازار می شود.
    میر جواد سلیمانی درکیفیت و توسعه محصول با بیان این مطلب گفت : موتور ایکس. یو. ام. نسخه بهبود یافته موتور ایکس. یو. 7. است همچنین از گنجایش بالاتر، مصرف سوخت کمتر و توان و گشتاور بیشتری برخوردار است .
    وی افزود: پرو‍ژه بهبود موتور ایکس. یو. 7. به منظور دست یابی به استاندارد یورو4 از دو سال پیش در ایران خودرو شکل گرفته، کارهای صحه گذاری و توسعه آن تمام شده و در مرحله تامین قطعات برای تولیداست.
    سلیمانی ، تامین قطعات را مهم ترین عامل در رسیدن به تولید انبوه این موتور ذکر و اظهار کرد: موتور ایکس. یو. ام. در ابتدا برای 405 و بر اساس استاندارد یورو 4 تعریف شد، اما با توجه به توان، گشتاور و مصرف سوخت، باموتور ایکس. یو. 7. جی. پی. 4. ال. 4. که روی پارس ای. ال. ایکس. نصب می شود، برابری می کند.
     

    تولید خودروهای دوگانه‌سوز 43 درصد کاهش یافت
    شش سال پیش در چنین روزی تولید انواع خودرو دوگانه‌سوز در مرداد ماه 43 درصد نسبت به تیر و تولید پنج ماهه این خودروها نیز 40.78 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
    در مرداد ماه سال 91 در مجموع 12 هزار و 343 دستگاه انواع خودرو سواری و وانت دوگانه سوز در کشور تولید شد که نسبت به تولید 21 هزار و 707 دستگاهی تیر ماه کاهش 43 درصدی را نشان می دهد.
    همچنین در مجموع پنج ماهه 81 هزار و 636 دستگاه انواع خودرو سواری و وانت دو گانه سوز در ایران تولید شد که 40.78 درصد کمتر از تولید 137 هزار و 858 دستگاهی مدت مشابه سال گذشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو