فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون عمران مجلس:

خطای انسانی؛ عامل ۸۰ درصدی تصادفات جاده‌ای

سال گذشته بیش از ۱۶ هزار نفر فوت کرده اند

عصر خودرو- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار نفر در اثر تصادفات جاده ای فوت کرده اند.

خطای انسانی؛ عامل ۸۰ درصدی تصادفات جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از خانه ملت ، مجید کیان‌پور با اشاره به افزایش میزان و آمار تصادفات در سال گذشته به ویژه در یک ماه اخیر، گفت: بیش از 80 درصد از تصادفات جاده‌ای، بر اثر خطای انسانی رخ می دهد، همچنین علت 12 درصد از تصادفات، وسیله نقلیه و 8 درصد، جاده ها است.

    نماینده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث خطاهای انسانی باید به مسائلی مانند خستگی راننده و توجه نکردن به قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه عدم توجه به جلو، عدم رعایت سرعت مطمئنه و عدم رعایت حق تقدم نگاه شود.

    رانندگان اتوبوس ها نباید بیش از 8 ساعت مجاز به رانندگی باشند

    وی افزود: به نظر من باید مقررات خاصی تدوین و اعمال شود که رانندگان وسایل حمل و نقل برون شهری بیش از 8 ساعت مجاز به رانندگی نباشند، زیرا طبق تحقیقات صورت گرفته، اغلب تصادفات جاده ای، به علت خستگی رانندگان است.

    نقش قطعات بی کیفیت در میزان تصادفات جاده ای

    کیان پور تصریح کرد: از طرف دیگر تجهیزات و قطعات خودروها در میزان تصادفات جاده ای بسیار تأثیرگذار است و رانندگان باید از تجهیزات استاندارد و قابل قبول ارائه شده در نمایندگی های مجاز استفاده کنند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: یکی دیگر از مسائل، وضعیت نقاط حادثه خیز در جاده ها است، از این رو اصلاح این حوزه باید یکی از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی باشد. تمام مسائل باید به صورت جدی در شورای عالی ترافیک با حضور تمام متولیان حضور راه بررسی شده و تصمیم گیری قاطعی صورت گیرد.

    سال گذشته بیش از 16 هزار نفر در اثر تصادفات جاده ای فوت کرده اند

    وی با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از 16 هزار نفر در اثر تصادفات جاده ای فوت کرده اند، گفت: در 14 سال اخیر تلاش های مثبتی برای کاهش تلفات تصادفات جاده ای انجام شده و خوشبختانه آمار این حوزه از27 هزار نفر به حدود 16 هزار و 300 نفر کاهش پیدا کرده است.

    ضرورت تقویت آموزش های همگانی برای کاهش تصادفات جاده ای

    عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت تقویت آموزش های همگانی برای کاهش تصادفات جاده ای تأکید کرد و گفت: به طور حتم کلید کاهش آمار تصادفات جاده ای، ارتقا فرهنگ رانندگی و احترام به قوانین راهنمایی ورانندگی است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو