فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی شورای شهر تهران :

خودروهای سرویس مدارس مکلف به داشتن معاینه فنی شدند

عصر خودرو- سخنگوی شورای شهر تهران گفت: خودروهای سرویس مدارس به داشتن معاینه فنی مکلف شدند.

خودروهای سرویس مدارس مکلف به داشتن معاینه فنی شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به ابهاماتی که در مورد لایحه نرخ سرویس مدارس به وجود آمده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئولیت ارزش‌یابی، مدیریت و کنترل قراردادها بر عهده کارگروهی است که با حضور نماینده وزارت آموزش و پرورش، نماینده وزیر کشور و نماینده اولیا و مربیان و شهرداری تهران شکل گرفته است.

    وی با تأکید بر اینکه شهرداری دبیر کارگروه‌ها است،افزود: در این کارگروه شهرداری نسبت به نرخ خرید خدمات مربوط به دانش آموزان مدارس تصمیم گیری می‌کند.

    اعطا در خصوص مبلغی که در این بین به رانندگان پرداخت می‌شود، گفت: 75 درصد نرخ سرویس مدارس به رانندگان پرداخت خواهد شد.

    سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به تصمیم گیری‌های کارگروه ماده 18 تصریح کرد: آن‌ها در خصوص مبالغی که والدین باید بابت سرویس مدارس پرداخت کنند، تصمیم می‌گیرند.

    وی افزود: کارگروه ماده 18 وظیفه دارد تا جداول مربوط به نرخ سرویس مدارس را مشخص کند و والدین هم همان مبالغ را پرداخت کنند.

    اعطا با اشاره به لایحه تعیین نرخ کرایه خدمات سرویس مدارس استثنایی گفت: این لایحه یکی از بحث برانگیزترین مباحث بود که کمیسیون حمل و نقل هم پیشنهاد تخفیف 50 درصدی داده بود، اما آنچه که امروز به تصویب رسید تخفیف 100 درصدی و استفاده رایگان از سرویس بود.

    سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در حوزه درآمد وضعیت خوبی ندارد، گفت:‌ در کنار 30 میلیارد تومان کمکی که به آموزش و پرورش می‌کند، 8.5 میلیارد تومان هم برای سرویس مدارس کودکان استثنایی اختصاص یافته که امیدواریم بتوانیم در اصلاحیه بودجه کسری این مبلغ را جبران کنیم.

    وی با بیان اینکه سرویس رایگان فقط برای کودکان استثنایی نیست، افزود: افراد کم توان جسمی هم مجاز هستند که از این سرویس‌ها استفاده کنند که کودکان استثنایی شامل 7 گروه می‌شوند و کودکان کم توان جسمی و حرکتی هم در این گروه محاسبه شده‌اند.

    اعطا با تأکید بر ضرورت برخورداری خودروهای سرویس مدارس از معاینه فنی گفت: رانندگان آن‌ها هم باید ظاهری آراسته داشته باشند.

    سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در سرویس مدارس دخترانه سعی شده تا از رانندگان زن استفاده شود،گفت: چون ممکن است تعداد رانندگان زن کم باشد، الزامی در این خصوص وجود ندارد.

    وی با اشاره به اینکه امروز یک نامگذاری هم صورت گرفت، تصریح کرد: چون میدان قیصر امین پور در اصلاحات هندسی شهرداری منطقه 2 حذف شده بود، در جلسه امروز تصویب کردیم که بلوار شهرداری به نام قیصر امین‌پور نامگذاری شود.

    انتهای پیام/

    کانال تلگرام - پایین شرح خبر
    اخبار پیشنهادی

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو