فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس بازار خودرو پیش بینی کرد

افزایش تقاضای خرید خودرو همگام با افزایش نرخ ارز

عصر خودرو- کارشناس بازار خودرو گفت: پیش بینی می شود با افزایش نرخ دلار، میزان تقاضا برای خرید خودرو نیز افزایش یابد.

افزایش تقاضای خرید خودرو همگام با افزایش نرخ ارز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰

    عبدالرضا جدلی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ، با بیان این مطلب افزود: بازار خودرو ارتباط مستقیمی با ارز پیدا کرده و در زمان و مقاطع مختلفی که قیمت ارز روند صعودی به خود می گیرد، مصرف کنندگان با هدف سرمایه گذاری بر روی کالاهایی که سریع تر به وجه نقد تبدیل می شوند، اقدام به خرید بیشتر می کنند که خودرو از جمله این کالاها است.
    وی با اشاره به ارتباط مستقیمی که بین روند نرخ ارز و قیمت خودرو وجود دارد، تصریح کرد: در صورت روند صعودی نرخ ارز پیش بینی بازار خودرو نشان از افزایش تقاضا دارد چرا که سرمایه گذاران از ترس از دست دادن سرمایه های  خود برای خرید بیشتر هجوم می آورند.
    این کارشناس بازار خودرو ادامه داد: بر این اساس پیش بینی می شود ظرف هفته های آینده شاهد افزایش تقاضا برای خرید خودرو باشیم.
    جدلی اظهار کرد: بررسی و تحلیل بازار در هفته گذشته نشان می دهد که هر اندازه میزان نرخ ارز صعودی باشد تقاضا برای خرید نیز افزایش می یابد چرا که این روزها خریداران شاهد از دست رفتن ارزش ریال هستند و به همین دلیل به سمت خرید خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای هجوم می آورند.
    وی با بیان این که میزان تقاضا نیز بستگی به قدرت خرید دارد، ادامه داد: در شرایط امروز بازار خودروهای داخلی داغ تر است زیرا به توان خرید مردم نزدیک تر است و از آن جا که دررده بالای بازار و در سگمنت خودروهای پریمیوم و لوکس نرخ ها افزایشی است، نرخ خرید کمتر از خودروهای داخلی است که استقبال بالا از طرح پیش فروش خودروسازان موید این مطلب است.
    این کارشناس بازار خودرو تصریح کرد: خریداران امروز بازار خودرو مصرف کننده نیستند بلکه سرمایه گذارانی هستند که به دنبال حفظ ارزش دارایی خود بوده و از آن جا که امروز بازار خودرو هویت خود را تغییر داده و خودرو به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده، تقاضا برای خرید نیز افزایش یافته است.

    گزارش : میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو