فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی ؛

رشد واردات خودروهای لوکس ایتالیایی به ایران

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی آمار گمرک ایران حاکی از واردات ۳۴ دستگاه خودرو ایتالیایی مازراتی به ایران طی پنج ماه نخست سال ۹۱ دارد.

رشد واردات خودروهای لوکس ایتالیایی به ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، براین اساس در مدت زمان یادشده 34 دستگاه انواع خودروهای شرکت مازراتی ایتالیا به ارزش تقریبی 3.9 میلیون دلار وارد ایران شدند. ارزش ریالی این مقدار واردات نیز نزدیک به 50 میلیارد ریال اعلام شده است. مبداء اصلی مازراتی های وارداتی به ایران امارات و ایتالیا بودند. مازراتی در سه مدل گرن کابریو، کواتروپورت و گرن توریسمو وارد ایران شده است.
    پیشتر شرکت خودروسازی مازراتی ایتالیا از راه اندازی نمایندگی فروش محصولاتش در ایران از سال جاری میلادی خبر داده بود. مازراتی - برند وابسته به شرکت خودروسازی فیات ایتالیا - برنامه ریزی کرده تا فروش محصولاتش را در بازارهای نوظهور مانند ایران افزایش دهد. سخنگوی مازراتی اواسط شهریور ماه سال قبل با اعلام خبر راه اندازی نمایندگی فروش این شرکت در ایران از سال 2012 میلادی توضیح داده بود که مالکیت نمایندگی این شرکت در ایران به صورت مستقیم بر عهده مازراتی نخواهد بود و این شرکت ایتالیایی ترجیح می دهد فروش محصولاتش را در ایران از طریق یک نماینده داخلی انجام دهد.
    http://www.asrekhodro.com/News/20680

    آخرین وضعیت بدهی ایران خودرو و سایپا به قطعه‌سازان
    شش سال پیش در چنین روزی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار 600 میلیارد تومان برای پرداخت به قطعه‌سازان طلبکار از خودروسازان در نظر گرفته شده است. محسن صالحی نیا افزود: در جلسه کارگروه حمایت از تولید 2000 میلیارد تومان برای کاهش بدهی خودروسازان به قطعه سازان مصوب و مقرر شد که 60 درصد از این مبلغ بابت بدهی خودروسازان به قطعه سازان پرداخت شود.
    وی گفت: این مبلغ در شورای پول و اعتبار به 1000 میلیارد تومان کاهش یافت و از این میزان 600 میلیارد تومان برای پرداخت به قطعه سازان طلبکار از خودروسازان در نظر گرفته شد.
    معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که گروه سایپا طی یک ماه اخیر130 میلیارد تومان به سازندگان قطعات خودرو پرداخت و بخشی از مطالبات آنها را تا بهمن امسال تسویه کرده است، افزود: این خودروساز تا پایان شهریور ماه مطالبات منتهی به اردیبهشت ماه را تسویه خواهد کرد و طبق برنامه شرکت تا پایان مهرماه سال جاری با پرداختهای مجدد میزان مطالبات قطعه سازان را به سه ماه کاهش خواهد داد.
    صالحی نیا با بیان این که گروه ایران خودرو نیز مبلغ 340 میلیارد تومان از مطالبات مربوط به 500 سازنده قطعات خودرو را پرداخت کرده است، افزود: ایران خودرو تا پایان شهریور مطالبات بالاتر از سه ماه را تسویه کرده و شرایط به روند عادی باز خواهد گشت.
    http://www.asrekhodro.com/News/20681
    تولید خودرو 36 درصد کاهش یافت
    شش سال پیش در چنین روزی آمار تولید صنعت خودرو ایران در مرداد ماه سال 91 اعلام شد. طبق این آمار، تولید خودرو درمرداد ماه 43.4 درصد و در مجموع پنج ماه 36 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 90 کاهش داشته است. در مرداد سال 91 در مجموع 57 هزار و 110 دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با مرداد سال قبل 42 درصد و نسبت به تیرماه امسال 17 درصد کاهش را نشان می دهد.
    در پنج ماهه در مجموع 350 هزار و 703 دستگاه خودرو سواری در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 36.6 درصد و کاهش را نشان می دهد.
    20696/http://www.asrekhodro.com/News

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو