فونیکسریمکسبهتام

ولوو به‌دنبال معافیت از افزایش تعرفه واردات از چین به آمریکا

عصر خودرو- شرکت خودروسازی ولوو سوئد به‌دنبال معافیت از قانون افزایش ۲۵ درصدی تعرفه واردات آمریکا از چین است تا بتواند بدون ضرر مالی، خودروهای تولیدی خود در چین را در ایالات متحده بفروشد.

ولوو به‌دنبال معافیت از افزایش تعرفه واردات از چین به آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، با توجه به افزایش تنش و جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین، چندماه پیش بود که دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – اعلام کرد که می‌خواهد به‌منظور حمایت از تولیدات داخلی، جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات چینی به خاک آمریکا و همچنین وارد کردن ضربه مهلک و بزرگی به اقتصاد این غول آسیایی قصد دارد تعرفه واردات محصولات تولید شده در چین را به 25 درصد برساند. البته چین نیز در پاسخ به این تصمیم اعلام کرد که درمقابل قصد دارد اقدامات تلافی‌جویانه و متقابلی را انجام دهد.

    بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه‌های مختلف نظیر صنعت خودروسازی و تکنولوژی بارها به دولت آمریکا هشدار دادند که قانون افزایش تعرفه‌های واردات بدون شک برروی آمریکایی‌ها تاثیرات بیش‌تری می‌گذارد و درنهایت، این شرکت‌ها و مردم آمریکا هستند که قربانی اصلی قانون افزایش تعرفه ترامپ خواهند شد.

    حالا به نظر می‌رسد که شرکت خودروسازی ولوو سوئد از دولت آمریکا، معافیت از اعمال قانون افزایش تعرفه‌های وارداتی را درخواست کرده است تا بدین ترتیب بتواند خودروی محبوب کراس اوور سایز متوسط XC60 خود را که در کارخانه این شرکت واقع در چین ساخته می‌شود، در بازار ایالات متحده به فروش برساند.

    ولوو با ارسال نامه‌ای به دولت آمریکا در ماه اوت سال 2018 میلادی اظهار کرده است که اعمال قانون افزایش 25 درصدی تعرفه‌های واردات از چین به‌طور قطع ضربات بزرگ و مهلکی را بر اقتصاد شرکت‌های مختلف وارد خواهد کرد. 

    این خودروساز در ادامه تاکید کرده است که بار و مسئولیت اجرای این قانون بر دوش مصرف‌کنندگان و شرکت‌های آمریکایی خواهد بود.

    سازنده خودروی کراس اوور سایز متوسط ولوو مدل XC60 که در ابتدا در کارخانه ولوو در سوئد ساخته می‌شد، پس از استقبال بی‌نظیر شهروندان آمریکایی در بازار ایالات متحده تصمیم گرفت که خط تولید آن را در کارخانه‌های خود واقع در چین نیز گسترش دهد تا بتواند تعداد بیش‌تری از این خودرو را در این بازار عرضه کرده و به فروش برساند.

    این خودرو بالغ بر 31 درصد از مجموع کل فروش خودروهای ولوو را در ماه اوت سال جاری 2018 میلادی به خود اختصاص داده است.

    این در حالیست که دولت ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بود که هیچ کشور و شرکتی از قانون افزایش تعرفه 25 درصدی واردات از چین به آمریکا مستثنی نبوده و شامل معافیت نخواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو