فونیکسریمکسبهتام

فولکس واگن به‌دنبال توسعه صنعت خودروهای خودران

عصر خودرو- شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان قصد دارد با همکاری شرکت‌های برتر در زمینه خودروسازی و تکنولوژی جهان، به توسعه و تکمیل صنعت خودروهای خودران بپردازد.

فولکس واگن به‌دنبال توسعه صنعت خودروهای خودران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، با توجه به آنکه خودروهای خودران این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی شرکت‌های تولیدکننده خودرو و همچنین غول‌های تکنولوژی برخوردار شده‌اند، حالا فولکس واگن به تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد به منظور توسعه و تکمیل صنعت خودروهای خودران بپردازد .

    به نظر می‌رسد شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان که بیش‌ترین سهم فروش خودرو را در جهان دارد، می‌خواهد رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت (diesel Gate ) خود را جبران کرده و به توسعه فناوری‌های نوینی همچون خودروهای خودران و هم‌چنین وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست نظیر خودروهای برقی و الکتریکی بپردازد و بدین ترتیب چهره آلوده و تخریب نام خود را در جهان از بین ببرد.

    تاکنون شرکت‌های بسیاری نظیر اپل، جنرال موتورز ، تسلاموتورز، نسخه‌هایی آزمایشی از خودروهای خودران را به مرحله تولید رسانده‌اند که البته هنوز هیچ‌یک از آن‌ها نتوانسته‌اند از آزمایش‌ها و تست‌های نهایی خود سربلند بیرون آمده و به طور کامل مورد تایید سازمان‌های نظارتی و حمل و نقل جاده‌ای در کشورهای موردنظر قرار بگیرند.

    خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کند.

    این خودروساز پرفروش و پرطرفدار آلمانی، پس از آنکه حدود سه سال پیش به دستکاری و تقلب در نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی خودروهای دیزلی تولیدی‌اش در آمریکا متهم و محکوم شد، تصمیم گرفت که برای جلب اطمینان مردم و دولت‌ها و همچنین کمک به کاهش میزان انتشار آلایندگی به جو زمین و محیط زیست، به طراحی و تولید خودروهای برقی و الکتریکی پاک روی آورد.

    فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان و سراسر جهان مواجه است. این شرکت 22 میلیارد یورو را برای پرداخت خسارت اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است. همه این اتفاقات موجب شد این خودروساز به منظور جبران خسارت های وارده، در کاهش انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای به محیط زیست و تولید خودروهای برقی بکوشد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو