فونیکسریمکسبهتام

ضبط ۱۱۰جلد گواهینامه رانندگی به دلیل مصرف مواد مخدر در ایلام

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان ایلام از ضبط ۱۱۰ جلد گواهینامه رانندگی به دلیل مصرف مواد مخدر در محورهای مواصلاتی استان توسط تیم کنترل سلامت رانندگان در طرح تابستانی سال جاری خبر داد.

ضبط ۱۱۰جلد گواهینامه رانندگی به دلیل مصرف مواد مخدر در ایلام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سرهنگ رضا همتی زاده   اظهار داشت: طرح کنترل سلامت رانندگان از برنامه های مهم پلیس راه استان ایلام در طرح تابستانی سال جاری بوده است.

    وی با بیان اینکه این طرح در اجرای بند ب ماده 10 قانون راهنمایی و رانندگی و با هدف پیشگیری از تصادفات دلخراش رانندگی در محورهای مواصلاتی استان اجرا شده است، گفت: اجرای این طرح نقش مهمی در کاهش تصادفات رانندگی در طرح تابستانی سال جاری داشته است.

    رئیس پلیس راه استان تصریح کرد: برابر بند ب ماده 10 قانون راهنمایی و رانندگی در صورت اثبات اعتیاد رانندگان به الکل و مواد مخدر علاوه بر جلوگیری از رانندگی فرد متخلف و اعمال قانون به مبلغ چهار میلیون ریال، گواهینامه راننده نیز به مدت 6 ماه ضبط و راننده جهت سیر مراحل  قانونی به همراه پرونده متشکله تحویل مراجع قضایی می شود.

    سرهنگ همتی زاده افزود: با توجه به افزایش تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان در موج برگشت سفرهای تابستانی رانندگان عزیز با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استراحت کافی و توجه به توصیه های پلیسی در سطح راهها رانندگی کنند.

    وی اظهار داشت: با توجه به نقش مهم و 45 درصدی تخلفات حادثه ساز در وقوع تصادفات طرح تابستانی سال جاری همچون(سبقت غیر مجاز-سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ) ماموران پلیس راه با این دسته از تخلفات برخورد بدون اغماض داشته و نسبت به توقیف خودروهایی که مرتکب 2 تخلف همزمان(حرکات نمایشی-سبقت غیرمجاز-عبور از چراغ قرمز-حرکت به طور مارپیچ-تجاوز به چپ و تجاوز از سرعت مجاز بیش از 50 کیلومتر در ساعت) می شوند، اقدام خواهند کرد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط