فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون انرژی :

بررسی میزان قاچاق سوخت روی میز کمیسیون انرژی

بنزین از کدام منطقه مرزی قاچاق می شود؟

عصر خودرو- عضو کمیسیون انرژی مجلس، از بررسی میزان قاچاق سوخت در کشور و راه های پیشگیری از آن پس از تعطیلات مجلس در کمیسیون متبوعش خبر داد.

بررسی میزان قاچاق سوخت روی میز کمیسیون انرژی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، جلال میرزایی   با اشاره به اعلام خبری مبنی بر اینکه روزانه 20 میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می شود، گفت: طبیعی است که با افزایش قیمت ارز انگیزه برای قاچاق سوخت و کسب درآمد از محل قاچاق افزایش یابد.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید مشخص شود که محدوده و مرزی که از طریق آن قاچاق انجام صورت گرفته چه منطقه ای است، افزود: در سال های گذشته تعدادی از نمایندگان به وزیر ایراد می گرفتند که چرا کارت سوخت احیا نمی شود و بر این موضوع تاکید داشتند که بین افزایش قاچاق و نبود کارت سوخت رابطه وجود دارد اما هیچگاه مصادیقی برای اثبات آن ارائه ندادند.

    فعال کردن مجدد کارت سوخت باید هزینه-فایده شود

    وی با تاکید بر اینکه برای فعال کردن مجدد کارت سوخت باید هزینه-فایده شود، ادامه داد: باید محاسبه شود که فعال کردن مجدد کارت سوخت چه میزان هزینه دارد و تا چه میزان می تواند مانع قاچاق سوخت شود و آیا این سامانه در برابر حملات سایبری در امان است؟

    نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: باید اقدامات کارشناسی انجام شود و سپس تصمیم منطقی درباره بازگشت کارت سوخت اخذ شود، ضمن اینکه باید ملاحظات دیگری چون افزایش قیمت و دو نرخی کردن را مدنظر قرار داد.

    در نبود کارت سوخت آیا قاچاق افزایش یافته است؟

    وی با بیان اینکه گزارش مستندی به مجلس و کمیسیون انرژی ارائه نشده مبنی بر اینکه چه میزان سوخت در کشور قاچاق می شود، افزود: باید مقایسه تطبیقی صورت گیرد که در زمان وجود کارت سوخت چه میزان قاچاق صورت می گرفته و در نبود کارت سوخت آیا قاچاق افزایش یافته است.

    میرزایی ادامه داد: اگر این نتیجه برسیم که کارت سوخت تاثیری در کاهش قاچاق ندارد، باید به دنبال دلایل دیگری برای قاچاق سوخت گشت که متغیرهای دیگری همانند کاهش ارزش پول ملی و افزایش  قیمت دلار از جمله این دلایل است.

    آیا کاهش ریال عامل اصلی در قاچاق سوخت است؟

    وی با بیان اینکه باید و براساس فرضیه های اثبات شده برنامه ریزی کرد نه براساس احتمال ها، اظهار داشت: باید بررسی شود که آیا کاهش ریال عامل اصلی در قاچاق سوخت است یا نبود کارت سوخت.عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون انرژی پس از تعطیلات مجلس میزان قاچاق سوخت را بررسی و درباره راه های پیشگیری از آن بحث و تصمیم گیری می کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو