فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک با نرخ ارز بازار ثانویه

چگونه افرادی خارج از وزارتخانه به سیستم ثبت سفارش دسترسی داشتند؟

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: اگر قرار است خودروهای متوقف شده در گمرک ترخیص شوند باید با نرخ دلار بازار ثانویه کار ترخیص آنها انجام شود.

ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک با نرخ ارز بازار ثانویه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، حمید گرمابی با اشاره به موافقت با ترخیص خودروهای خارجی که خروج آنها از گمرک متوقف شده بود، گفت: اگر قرار است خودروهای متوقف شده در گمرک ترخیص شوند باید با نرخ دلار بازار ثانویه کار ترخیص آنها انجام شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: قرار بود نهادهای مسئول، کنترل های لازم را انجام دهند تا مشخص شود که آیا اقدام خلاف قانونی رخ داده است یا خیر و آیا از مسیر قانونی این خودروها وارد شده است یا اینکه از مسیرهای دیگری که غیرقانونی بوده خودروها به کشور رسیده است.

    در موضوع ثبت سفارش خودرو اقدامات خلاف قانون رخ داده است

    وی با بیان اینکه در موضوع ثبت سفارش خودرو اقدامات خلاف قانون رخ داده است، ادامه داد: قوه قضاییه نیز به موضوع تخلف در ثبت سفارش خودرو وارد شده و افراد مرتبط با این پرونده را دستگیر کرده، اما هنوز محاکمه این افراد انجام نشده است.

    نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه افرادی که به سیستم ثبت سفارش خودرو دسترسی داشتند در موضوع تخلف دخیل بودند، اظهار داشت: صحبت اولیه ای که در موضوع ثبت سفارش خودرو انجام شده این است که سیستم ثبت هک شده البته هر سیستمی قابلیت هک دارد.

    قوه قضاییه تکلیف متخلفان ثبت سفارس خودرو را مشخص می کند

    وی افزود: مشخص شده که برخی افرادی که امکان دسترسی به سیستم ثبت سفارش خودرو را داشته اند، در خارج از سازمان فعالیت می کردند و پای واسطه ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت  نیز در میان بوده است که مقرر شده قوه قضاییه تکلیف آنها را مشخص کند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر روی فروش خودروی وارداتی در بازار نظارت و کنترلی وجود ندارد و اگر با قیمت ارز بازار ثانویه محاسبه شود همچنان با بازار آزاد فاصله دارد، تصریح کرد: خودروهای خارجی معمولا در بنگاه های مختلف عرضه می شود و نمی توان روی آن کنترلی داشت مگر اینکه در ابتدا در گمرک با نرخ دلار بازار آزاد محاسبه شود که این اقدام بعید به نظر می رسد./

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو