فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس صنعت خودرو مطرح کرد:

اجرای پیشنهاد قرعه کشی برای خرید خودرو، برندگان را صاحب بازار می کند

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: پیش از اجرای تصمیمات جدید با هدف مدیریت تقاضا برای خرید خودرو همچون قرعه کشی، باید نسبت به تدوین برنامه راهبردی و منطقی در صنعت خودرو اقدام کرد.

اجرای پیشنهاد قرعه کشی برای خرید خودرو، برندگان را صاحب بازار می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵:۰۰

    عقیل مصطفایی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو»  با تاکید بر اینکه به عنوان یک فعال صنعت خودرو، اعتقادی به اجرای تصمیماتی همچون قرعه کشی ندارم، افزود: مطرح شدن این تصمیم همانند قرعه کشی بانک ها و موسسات مالی اعتباری با هدف پرداخت تسهیلات است در حالی که باید به جای اخذ چنین تصمیم هایی نسبت به پیش بینی برنامه راهبردی و منطقی برای صنعت خودرو اقدام کرد.
    وی با تاکید بر اینکه لازم است مسئولان دولتی هرچه سریع تر نسبت به کنار گذاشتن اختلافات دولتی درون سازمانی اقدام کرده و به فکر موضوعات اساسی تری باشند، تصریح کرد: این واقعیت وجود دارد همانطور که فروش با قیمت حاشیه بازار به ادارات و سازمان ها چندان منطقی نیست ، پیشنهاد قرعه کشی از سوی شورای رقابت نیز دستاوردی برای کنترل تقاضای خرید نخواهد داشت بلکه باید به صورت حساس و بنیادی نسبت به رفع مشکلات مدیریتی اقدام کرد.
    مدیربازاریابی آرمان موتور کویر ادامه داد: در شرایط فعلی لازم است مسئولان به فکر مدیریت مباحث ارزی و تعرفه ای باشند چرا که مشکلات موجود با پیشنهادهایی از این دست حل نمی شود و این امر تا زمانی که شخص وزیر اقدام به راه اندازی کارگروهی متشکل از شرکت های فعال در زمینه تولید و واردات خوودرو وقطعات و همچنین کارشناسان این حوزه نکند، ادامه خواهد داشت.
    مصطفایی افزود: تصمیماتی از این دست مانند پماد سوختگی مقطعی است و در صورت بر جای ماندن آن زخم، نیاز به عمل جراحی است باید بپذیریم که مردم برای حفظ ارزش پول خود با نوسانات فعلی ارز ناگزیر به خرید خودرو هستند و اجرای تصمیمی همچون قرعه کشی، رانت را در اختیار عده ای خاص قرار می دهد چرا که قرعه کشی برای تعداد محدودی خودرو است و برندگان این قرعه کشی صاحب این بازار خواهند شد و با هر قیمتی اقدام به فروش خواهند کرد.
    این کارشناس صنعت خودرو یادآور شد: تا زمانی که جلسات مشترک با نخبگان و فعالان صنعت خودرو برگزار نشود و اتاق فکری متشکل از همه فعالان صنعت خودرو تشکیل نشود مشکلی حل نخواهد شد، مسئولان باید یارای شنیدن حرف فعالان این حوزه را داشته باشند.

    گزارش :میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو