فونیکسریمکسبهتام

جریمه روزانه در انتظار خودروهای بدون معاینه فنی

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی: با تجهیز کلیه ورودی های شهر تهران به دوربین، از ابتدای آبان ماه خودروهایی که معاینه فنی ندارند روزانه ۵۰ هزارتومان جریمه می شوند.

جریمه روزانه در انتظار خودروهای بدون معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  شبکه خبر،سید نواب حسینی‌منش با حضور در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر گفت: پس از جلسات منظم با پلیس راهنمایی و رانندگی، مرحله دوم طرح کاهش آلایندگی خودروها از ابتدای آبان ماه در پایتخت اجرایی خواهد شد.

    حسینی منش درباره اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی افزود: با توجه به تشدید آلودگی هوا در شش ماهه دوم سال، براساس تصمیم سازی دولت از ابتدای آبان ماه، در قالب اجرای فاز دوم طرح کاهش، معاینه فنی خودروها در تمامی ساعات شبانه روز در شهر تهران توسط دوربین کنترل و به صورت مکانیزه خودروهای فاقد معاینه فنی اعمال قانون خواهند شد.

    مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی گفت: شهرداری تهران با همکاری استانداری تهران بخشنامه ای را به تمام دستگاه های دولتی ابلاغ کرد و از آنها خواست از بکار گیری خودرهایی که معاینه فنی ندارند خودداری کنند.

    برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه...

    حسینی منش با اشاره به تاثیر مثبت معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا اظهارداشت: براساس آمار 27 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز به علت آلایندگی مردود و پس از رفع ایراد موفق به اخذ معاینه فنی می شوند.

    او با بیان اینکه از چند ماه گذشته اطلاع رسانی گسترده ای برای اخذ معاینه فنی انجام شد، گفت: این روزها مراکز معاینه فنی نسبت به سال های گذشته از تراکم کاری کمتری برخوردارند.

    حسینی منش افزود: بیشتر مراکز معاینه فنی در تهران در دو یا سه شیفت در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.

    مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی از کسانی که تاکنون موفق به گرفتن معاینه فنی نشده اند خواست هر چه سریعتر نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند، زیرا از ابتدای اجرای طرح جدید برای خودروهای فاقد معاینه فنی روزانه 50 هزارتومان جریمه ثبت خواهد شد.او گفت: از ابتدای اجرای طرح جدید، علاوه بر دوربین های ثابت، خودروهای دوربین دار سیار هم در مکان های مختلف شهر، کنترل معاینه فنی را انجام می دهند.
    سرهنگ عابدی، جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ  هم در گفتگوی تلفنی گفت: یکی از اولویت های پلیس برخورد با تخلفات خودروهای دودزا و فاقد معاینه بوده و نیمه اول سال با اینگونه وسایط نقلیه برخورد سختی داشتیم اما در نیمه دوم سال با توجه به افزایش ترافیک و بارندگی هوا، پلیس کنترل بیشتری نسبت به نیمه اول دارد.

    خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه خواهند شد

    او گفت: پلیس علاوه بر محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد، در مناطق مختلف شهر حضور دارد و وضعیت معاینه فنی خودورها را کنترل می کند.

    جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به کنترل مداوم مرکز شهر و مناطق داخلی پایتخت از سوی پلیس افزود: متاسفانه کامیون ها و تریلر های عبوری تهران از کمربندهای پایتخت مانند: آزادگان، بسیج، بابایی و یاسینی این زحمات را خنثی می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو