فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

رانت ۸ میلیارد تومانی واردات ۶۲ دستگاه خودرو

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی براساس آمارهای گمرک در مرداد ماه با واردات ۳۷۲۳ دستگاه سواری به ارزش ۸۲ میلیون دلار حجم واردات خودروهای سواری طی سال ۹۱ به ۱۵۶۸۰ دستگاه با ارزشی معادل ۳۳۹ میلیون دلار رسید.

رانت ۸ میلیارد تومانی واردات ۶۲ دستگاه خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، بخش قابل توجهی از این خودروها، در جمع خودروهای لوکس قرار می گیرد و سود سرشاری برای وارد کنندگانشان به همراه دارد که البته بخش عمده ای از این سود ناشی از رانت تخصیص ارز دولتی به امر واردات این خودروهاست. براساس همین گزارش در مردادماه بالغ بر 62 دستگاه خودرو به باشگاه یکصد هزار دلاری ها افزوده شد که 33 دستگاه آنها پورشه، 28 دستگاه مرسدس بنز و یک دستگاه مازاراتی در میان آنها به چشم می خورد.
    جمع ارزش این خودروهای لوکس به رقمی معادل 9.3 میلیون دلار می رسد که البته با توجه به رشد قیمت دلار درمردادماه و فاصله حدود 900 تومانی نرخ ارز مرجع و بازار آزاد، رانت ارزی که به واردکنندگان این خودروها تعلق گرفته تنها در این یک ماه بالغ بر 8 میلیارد تومان بوده است.
    asrekhodro.com/News/20526
    ارزش خودروهای وارداتی 204 میلیون دلار بیشتر از صادراتی
    شش سال پیش در چنین روزی در حالی در پنج ماه نخست سال حجم صادرات خودرو بیشتر از واردات این محصول شد که از نظر ارزشی میزان ارزش خودرو وارداتی در حد قابل ملاحظه‌ای بیشتر از ارزش خودرو صادراتی بود. براساس آمار گمرک ایران در پنج ماه نخست سال 91 بیش از 15 هزار و 756 دستگاه خودرو به ارزش 341 میلیون دلار وارد کشور شد و این در حالی است که طبق همین آمار در این مدت 24 هزار و 364 دستگاه خودرو به ارزش 137 میلیون دلار از کشور صادر شد.
    اگرچه این آمار بیانگر پیشی گرفتن صادرات از واردات خودرو است - در حدی که در این مدت صادرات خودرو از نظر تعداد حدود 60 درصد بیشتر از واردات این محصول بوده است - با این حال باز هم ارزش خودروهای وارداتی حدود 204 میلیون دلار بیشتر از خودروهای صادراتی بود.

    asrekhodro.com/News/20507
    احتمال افزایش دوباره قیمت خودرو
    شش سال پیش در چنین روزی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احتمال افزایش قیمت خودرو در بازار خبر داد. محسن صالحی‌نیا با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار طی چند ماه گذشته گفت: شرکت‌های خودروسازی مستندات خود را برای افزایش جدید قیمت‌ها براساس تغییرات ایجاد شده در قیمت مواد اولیه و نوسان نرخ ارز ارائه کرده‌اند و به هر کدام که توجیه داشته باشد اجازه افزایش قیمت را می‌دهیم.
    وی افزود: البته شرکت‌های خودروسازی باید برخی موارد مانند تسهیلات داده شده به آن‌ها و اقدامات انجام شده برای واردات مواد اولیه را نیز در مستندات خود مدنظر قرار دهند.
    asrekhodro.com/News/144657

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو