فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان شد؛

جزئیات تامین مالی خودروسازان از بازار سرمایه

عصر خودرو- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه برخی صنایع از جمله خودرو، تامین مالی مناسبی را از بازار سرمایه داشته اند، گفت: صنعت خودروسازی ۳ هزار میلیارد تومان منابع از بورس تامین کرد.

جزئیات تامین مالی خودروسازان از بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، شاپور محمدی در مراسم اختتامیه لیگ ستارگان بورس در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری 34 تیم از 34 دانشگاه برتر کشور در لیگ ستارگان بورس حضور یافتند که رشد مناسبی را نشان می دهد و این در شرایطی است که سال گذشته در اولین دوره لیگ ستارگان 10 دانشگاه آن هم صرفا از تهران حضور یافته بودند.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در این رویداد تلاش شد تا برای سرمایه گذاری مبتنی بر اصول علمی و رعایت موازین اخلاقی تاکید شود تا بازار بهتری را در حوزه سرمایه تجربه نماییم و این در حالی است که بسیاری از شرکت کنندگان در این مسابقه یادگیری بسیار مناسبی را داشته و به نوعی فرهنگسازی برای معاملات در بازار سرمایه صورت گرفت.

    وی تصریح کرد: اکنون فاصله میان دانشگاهها و بازار سرمایه به لحاظ دانش تئوری کمتر شده و این پیام مناسبی برای افراد به شمار می رود تا بتوانند آموخته های دانشگاهی خود را در بازار سرمایه بکار گیرند.

    محمدی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری لیگ ستارگان بورس، فرهنگسازی برای انجام معاملات مبتنی بر اخلاق و سرمایه گذاری در بازار سرمایه بود چرا که روز به روز حضور شرکت ها در این بازار بیشتر شده  و تعمیق آن افزایش می یابد.

    معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر حضور شرکت های دانش بنیان در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: شرکت های زیادی در این حوزه درخواست حضور در بازار سرمایه را دارند اما فرایند ثبت شرکت ها اندکی زمانبر است اما باید توجه داشت که برخی از شرکت های دانش بنیان در تابلوی بورس حضور ندارند ولی در تولید نرم افزارهای مرتبط با بازار سرمایه یا معاملات الگوریتمی کمک می دهند.

    محمدی ادامه داد: انتشار اوراق بهادار از سوی شرکت های بورسی شتاب خوبی گرفته و شرکت های خودرویی و فلزات اساسی سال قبل تامین مالی مناسبی را از بورس داشته اند.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: خودروسازان 2 تا 3 هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه جذب منابع کرده اند و البته از نظر بازار سرمایه ترجیح بر تامین مالی بخش خصوصی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو