فونیکسریمکسبهتام

واکنش اعضای شورای شهر به اظهارات معاون شهردار؛

از خودروهای گران عوارض بگیرید

دلیلی ندارد شهرداری موتور بخرد

عصر خودرو- اعضای شورای شهر در جریان هشتادوپنجمین جلسه علنی شورای شهر به گزارش پورسیدآقایی در رابطه با برنامه‌های کاهش آلودگی هوا واکنش نشان دادند.

از خودروهای گران عوارض بگیرید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، اعضای شورای شهر پس از استماع گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار، محسن پورسیدآقایی در خصوص آلودگی هوا به این گزارش واکنش نشان دادند.

    حجت نظری (عضو شورای شهر) با اشاره به اظهارات چندی پیش رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر افزود: چرا معاونت حمل و نقل و ترافیک درآمد حاصل از طرح ترافیک را به خزانه مرکزی واریز نمی‌کند؟ درست است که شما طرح دوچرخه اشتراکی را افتتاح کردید اما از دوچرخه‌سواران در سطح خیابان خبری نیست؟

    ناهید خداکرمی نیز با اشاره به کسانی که از حمل و نقل درآمد کسب می‌کنند، گفت: باید از کسب و کارهایی که موجب ترافیک شده و یا خودروهای دودزا و گران عوارض بگیرید، آنها بیش از هر کس دیگری از مواهب این شهر بهره می‌برند.

    امانی نیز با بیان اینکه 4500 شهروندان تهرانی در سال به خاطر عوارض آلودگی هوا جان خود را از دست می‌هند، افزود: از رئیس شورا می‌خواهم وزیر صنعت را دعوت کنند تا از ایشان بپرسیم چرا حتی خودروهای نو هم نمی‌توانند معاینه فنی برتر را پاس کنند؟ از سوی دیگر موتورسیکلت‌ها منشا بزرگ آلودگی هوا هستند پس چرا شهرداری باید در برنامه‌اش برای کاهش آلودگی هوا پنج هزار موتور بخرد؟

    محمد علیخانی نیز با انتقاد از عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک افزود: متاسفانه ماه‌ها است که نامه‌ها بی‌پاسخ مانده و اطلاعاتی که می‌خواستیم را به ما ندادند ای کاش پاسخ سوالات را قبلا داده بودید.

    زهرا صدراعظم نوری نیز از ضرورت تصمیم در خصوص تعطیلی مدارس در ایام پیک وارونگی هوا خبر داد و گفت: با شروع سال تحصیلی ترافیک افزایش خواهد یافت که برنامه‌ای برای توسعه طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد داریم.

    آرش حسینی میلانی نیز با بیان اینکه برنامه‌های کاهش آلودگی هوا درازمدت هستند، از پورسیدآقایی خواست گزارشی در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت خطای مترو ارائه دهد.

    وی با بیان اینکه طرح‌های مقدماتی نمی‌تواند جایگزین طرح‌های جامع شود، افزود: خودروهای ون که نقش ویژه‌ای در حمل و نقل شهری دارند، اکثرا فرسوده هستند و شرکت‌های پیمانکار هم با توجه به شرایط ارزی عقب‌نشینی کردند در این شرایط چه باید کرد؟

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو