فونیکسریمکسبهتام

خودروی پلیس خراسان شمالی به دوربین پلاک خوان تجهیز شد

عصر خودرو- فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار، یک دستگاه خودرو گشت پلیس آگاهی استان به دوربین پلاک خوان تجهیز شد.

خودروی پلیس خراسان شمالی به دوربین پلاک خوان تجهیز شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سردار علیرضا مظاهری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این خودرو گشت، با اولویت شهر بجنورد تامین شده اما سایر شهرستان ها را هم پوشش خواهد داد.
    وی افزود: دوربین این خودروی گشتی پلیس آگاهی در لحظه قادر به تصویر برداری از پلاک چندین دستگاه خودرو است و با این تجهیز، کار شناسایی خودرو های سرقتی سرعت می گیرد.

    * افزایش حضور پلیس در جاده ها
    سردار مظاهری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به افزایش سفرها در دهه آخر شهریور ماه گفت: یکی از دغدغه های ما، افزایش سانحه های ترافیکی در جاده ها و معابر شهری بویژه با افزایش حجم تردد های جاده ای در روزهای پایانی تابستان است از این رو نیروهای پلیس در جاده ها در دهه آخر شهریور تقویت می شود.
    وی خاطرنشان کرد: 110 نیروی کمکی برای تامین و ارتقای ایمنی جاده های استان به کمک گرفته می شود.
    فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه سانحه های ترافیکی همه ساله خسارت های فراوانی به خانواده ها جامعه وارد می کند گفت: با تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات جاده ای در استان، تلاش داریم که شمار سانحه ها و قربانیان حادثه های ترافیکی کاهش یابد.
    وی خاطرنشان کرد: سه عامل مهم در بروز سانحه های ترافیکی، انسان، جاده و خودرو است که در این میان عامل انسانی بیشترین سهم را در بروز حوادث دارد.

    * 107 قربانی در سانحه های جاده های استان
    سردار مظاهری با اشاره به کاهش 16 درصدی شمار قربانیان سانحه های جاده ای استان افزود: امسال شمار سانحه های ترافیکی بطور محسوس کاهش داشته است و در پنج ماهه امسال 107 نفر در حوادث ترافیکی جاده های استان جان خود را از دست داده اند این در حالی است که شمار قربانیان حادثه های جاده ای در مدت مشابه پارسال 128 نفر به ثبت رسیده است.
    وی با اشاره به اینکه 107 قربانی سانحه جاده ای، در 87 فقره تصادف جان باخته اند گفت: در مدت مشابه پارسال 128 نفر در 103 فقره سانحه منجر به فوت در جاده های استان جان خود را از دست داده اند.
    وی خاطرنشان کرد: امسال شمار مصدومان حادثه های ترافیکی در جاده های استان به 5 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه پارسال به یکهزار و 557 نفر رسیده است.

    * آمادگی برای بازگشایی مدارس
    سردار مظاهری اظهار داشت: اقدام دیگر پلیس، پاکسازی نقاط آلوده اطراف مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید است که البته این طرح در طول سال تحصیلی هم پیگیری می شود.
    وی افزود: در قالب طرح بازگشایی مدارس، برای تامین ایمنی دانش آموزان، طرح های ترافیکی در شهرهای استان اجرایی می شود و علاوه بر آن، یکهزار و 147 دستگاه خودرو که به عنوان سرویس مدارس فعالیت دارند، مورد بررسی قرار گرفته و رانندگان نسبت به موارد مختلف توجیه شده اند.

    * تامین امنیت عزاداران حسینی
    وی درباره تمهیدات برای تامین و ارتقای امنیت مراسم عزاداری های ایام محرم گفت: پلیس با تمام توان در این باره در عرصه است و امنیت عزاداران را تامین می کند.
    فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: با استفاده از توان و هم افزایی هیات های مذهبی و نیز محرم یاران، تلاش داریم تا آیین عزاداری اباعبدالله الحسین بدون مشکل خاص ترافیکی و یا امنیتی در استان برگزار شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو