فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر تهران:

وزیر صنعت پاسخگوی کیفیت خودروهای تولید داخل باشد

عصر خودرو- رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه ۵۵ درصد خودروهای تولید داخل با عمر کمتر از چهار سال نتوانسته‌اند معاینه فنی دریافت کنند، خواستار پاسخگوی وزیر صنعت به مردم شد.

وزیر صنعت پاسخگوی کیفیت خودروهای تولید داخل باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران در واکنش به گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در گزارشی که آقای پور سید آقایی ارائه کردند 55 درصد خودروهای تولیدی و خودروهایی که کمتر از چهار سال عمر دارند نتوانسته اند معاینه فنی دریافت کنند، از رئیس شورا تقاضا دارم از وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت کنند که در این باره توضیح داده و به مطالبات پاسخ دهند و واقعا استاندارد سازی کنند.

    وی گفت: مورد دیگر در ارتباط با موتوسکلیت ها است. عملا سه میلیون موتورسیکلت در شهر تهران تردد می کند و یکی از منشا های مهم آلودگی هوا هستند.

    رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل تصریح کرد: در گزارش بیان شد که شهرداری بنا دارد 5 هزار دستگاه موتور سیکلت خریداری کرده و تحویل موتورسواران بدهد. من خواهش دارم که شهرداری تنها تسهیل گر باشد.

    امانی ادامه داد: در دوره گذشته نیز بنا بود شهرداری تسهیل گر باشد، اما چون مستقل وارد شد، مورد حمایت قرار نگرفت. اما گزارش هایی وجود دارد که 4 هزار و 500 شهروند تهرانی به دلیل آلودگی هوا در سال فوت می کنند.

    وی افزود: مورد دیگر اینکه با توجه به حساسیتی که معاون حمل و نقل و ترافیک هم دارد در آغاز سال تحصیلی بیمه سازی سرویس مدارس را در اولویت قرار دهد و چون فوریت آن نیز تصویب شده بود، هفته آینده در دستور کار قرار بگیرد.

    عضو شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: پیاده مداری، یکی از آیتم های بسیار مهم و مادر TOD است و امیدوارم معاون حمل و نقل و ترافیک به این امر اهتمام ویژه بورزند.

    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط