فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر تهران:

آلودگی هوا ۵ سال عمر انسان را کاهش می دهد

عصر خودرو- عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس آمار در زمان تشدید آلودگی هوا، شمار بیماران تنفسی ۶۰ درصد افزایش پیدا می کند. آلودگی هوا موجب کاهش عمر به میزان حداقل ۵ سال در تهرانیان شده است.

آلودگی هوا ۵ سال عمر انسان را کاهش می دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران پس از استماع گزارش معاونت حمل و نقل شهرداری تهران گفت: بحث آلودگی هوا، از مهم ترین مطالبات شهروندان است و موضوع آلودگی هوا یک بحران ملی است و عزم ملی می طلبد.

    وی ادامه داد: فقط شهرداری تهران درگیر این مسئولیت نیست. بر اساس آمار در زمان تشدید آلودگی هوا، شمار بیماران تنفسی 60 درصد افزایش پیدا می کند. آلودگی هوا موجب کاهش عمر به میزان حداقل 5 سال در تهرانیان شده است.

    عضو شورای شهر تهران گفت:بر این اساس سن امید به زندگی کاهش یافته است؛ بر اساس آمار بانک جهانی 9900 نفر در سال 84 بر اثر دو آلاینده مهم فوت کرده اند.

    فراهانی افزود: گزارشی که آقای پور سید آقایی، معاونت حمل و نقل ارائه کردند فعالیت های مختلفی بود که بخشی از آن بر اساس طرح جامع ترافیک و متناسب با طرح جامع انجام شده است.

    وی ادامه داد: اگر بخواهیم این گزارش را به سه بخش کنیم می توان این گونه تقسیم بندی کرد؛ یکی آنکه برخی فعالیت ها نیازمند بودجه دولتی است، بخش دیگر بر اساس بودجه معاونت حمل و نقل قابل انجام است و اما بخش سوم نیازمند پیگیری مدیریتی است و با هماهنگی صورت میگیرد مثل عبور اتوبوس ها گازی و کامیون ها از مداخل شهر تهران است اتفاقا بخش سوم بر اساس آمار منتشره بیشترین عامل آلودگی هوا بوده است.

    فراهانی خاطرنشان کرد: شهریور سال گذشته عنوان شد که 51 درصد آلودگی هوا تهران به دلیل ورود کامیون ها است که حدود 20 هزار دستگاه وارد شهر می شده اند. که با پیگیری های مدیریتی رفع خواهد شد.

    وی گفت: خواهش من این است که از بخش دوم و سوم که مربوط به شهرداری و پیگیری هاست گزارش پیشرفت فیزیکی داده شود. این که هر سال گزارشی بدهیم این کار ها باید بشود و خوب است انجام شود کافی نیست و نیازمند این است که بدانیم تا کنون چه کارهایی انجام شده و ما در چه وضعیت مشخص هستیم تا پروژه ها کنترل شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو