فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

اجرای طرح دوچرخه‌های اشتراکی تا دو هفته آینده

۷۰ درصد آلودگی ناشی از تردد خودروهاست

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تا دو هفته آینده طرح دوچرخه‌های اشتراکی در سطح شهر تهران اجرایی می‌شود.

اجرای طرح دوچرخه‌های اشتراکی تا دو هفته آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محسن پورسیدآقایی در حاشیه هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئله آلودگی هوای پایتخت بسیار مهم است و تاکنون برنامه جامعی برای حل این معضل ارائه نشده بود.

    وی‌ ادامه داد: ما برنامه‌ای را برای کاهش آلودگی هوای تهران ارائه داده‌ایم که بر اساس آن به دو 2 میلیارد دلار بودجه ظرف 4 سال از سوی دولت نیاز داریم و باید عدم پرداخت این بودجه را از سازمان برنامه و بودجه از دولت سؤال کرد. البته با توجه به وضعیت فعلی دولت نیز امکان پرداخت این بودجه را ندارد.

    پورسیدآقایی افزود: اولویت اصلی سلامت شهروندان پایتخت است که یک پنجم جمعیت کل کشور در تهران زندگی می‌کنند و بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم در بودجه سال 98 دولت اعتبار خوبی را به بخش آلودگی هوای تهران اختصاص دهد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا به نقش مترو در گزارش ارائه‌شده توجه نشده است، گفت: مترو جزو اقدامات مهم شهر تهران است ولی گزارش فعلی درباره اقدامات انجام‌شده است و به رقم‌های بیشتری برای توسعه مترو نیاز داریم.

    وی بیان داشت: خودروهای دیزلی یکی دیگر از منابع آلوده‌کننده شهر تهران است؛ چراکه ذرات معلق تولید می‌کند و این ذرات پنهان هستند و امسال تمام توجهات به سمت کاهش آلودگی هوا و خودروهای دیزلی است.

    پورسیدآقایی اظهار  داشت از ابتدای مهرمان اتوبوس‌های دیزلی حق تردد در سطح شهر را نخواهند داشت و به صورت جدی با آنها برخورد خواهد شد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: خودروهایی که از اول آبان ماه معاینه فنی معتبر دریافت نکنند از حرکت آنها جلوگیری می‌شوند و جریمه خواهند شد و از ابتدای آبان تمام دوربین‌های سطح شهر به سیستم معاینه فنی نیز مجهز خواهند شد.

    وی گفت: 43 سامانه دوربینی جدید ایجاد شده و هیچ خودرویی بدون معاینه فنی حق تردد در سطح شهر را نخواهد داشت و جریمه خواهد شد.

    پورسیدآقایی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه امسال نسبت به سال گذشته چند درصد آلودگی هوا کاهش می‌یابد گفت: نمی‌توانم اعلام کنم چند درصد کاهش آلودگی هوا خواهیم داشت و بستگی به وارونگی هوا نیز دارد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه دوچرخه‌های اشتراکی از چه زمانی در تهران اجرایی می‌شود، گفت: دوچرخه‌های اشتراکی فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز کرده‌اند و در حال تست کردن اپلیکشن و دیگر موارد آن هستیم و امیدواریم تا دو هفته آینده در سطح شهر عرضه عمومی عرضه شود.

    پورسیدآقایی تأکید کرد: 70 درصد آلودگی شهر تهران به دلیل تردد خودروهاست و 30 درصد دیگر آن نیز دیگر منابع آلوده‌کننده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو