فونیکسریمکسبهتام

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در تهران

عصر خودرو- رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی، دارای نقص فنی و خودروهای دودزا خبر داد.

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سرهنگ محمد رازقی در این باره گفت:‌ برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی، خودروهای دارای نقص فنی و همچنین خودروهای آلاینده همواره از سوی مأموران پلیس انجام شده است اما با توجه به فرا رسیدن نیمه دوم سال از این هفته طرح تشدید برخورد با این تخلفات در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفته است.

    وی با اشاره به بروز پدیده وارونگی هوا و تشدید آلودگی هوا در نیمه دوم سال افزود: در همین راستا نیز همکاران من در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد خواهند کرد.

    وی با اشاره به خودروهای دارای معاینه فنی که ممکن است دودزا باشند نیز گفت: اگر خودرویی معاینه فنی داشته باشد اما با تشخیص مأموران پلیس دودزا و آلاینده باشد این خودروها نیز مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.

    رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره نحوه برخورد با این دسته از خودروها نیز گفت: علاوه بر اعمال قانون و جریمه برخی از این خودروها نیز فک پلاک شده و به آن‌ها پلاک اعزام به تعمیرگاه داده می‌شود که مالکان این خودروها پنج روز فر صت دارند تا نسبت به رفع نقص فنی خودروی خود اقدام کرده و پس از تأیید کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی پلاک خودروی خود را دوباره دریافت کنند.

    رازقی اضافه کرد: علاوه بر مأموران پلیس که با استقرار در نقاط مختلف شهر نسبت به برخورد با خودروهای معاینه فنی اقدام می‌کنند دوربین‌های نصب شده در محدوده طرح زوج و فرد نیز تردد خودروهای فاقد معاینه فنی را ثبت کرده و این خودروها اعمال قانون خواهند شد.

    وی به رانندگان توصیه کرد تا در فرصت مناسب برای دریافت معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط