فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل استاندارد همدان خبر داد:

فعالیت ۵ آزمایشگاه تست هیدرواستاتیک مخازن CNG خودرو در همدان

عصر خودرو- مدیرکل استاندارد همدان از فعالیت ۵ آزمایشگاه تست هیدرواستاتیک مخازن CNG خودرو در این استان خبر داد.

فعالیت ۵ آزمایشگاه تست هیدرواستاتیک مخازن CNG خودرو در همدان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  محمد مددی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 5 آزمایشگاه تست هیدرواستاتیک مخازن CNG خودروها در استان همدان فعال است، اظهار داشت: از این تعداد، 3 آزمایشگاه در شهر همدان و یک آزمایشگاه در شهرستان ملایر و یک آزمایشگاه در شهرستان نهاوند فعالیت دارند.

    مددی افزود: انجام آزمون هیدرواستاتیک مخازن CNG خودروها، به صورت دوره ای همراه با برگ تاییدیه معاینه فنی خودروها، به استناد مصوبه هیئت وزیران و استاندارد شماره 6792 اجباری است.

    وی ادامه داد: انجام این آزمون باعث افزایش ضریب سطح ایمنی و جلوگیری از حوادث ناگهانی (انفجار) در مخازن CNG خودرو می شود.

    وی بیان کرد: با توجه به اینکه مخازن CNG در طول استفاده بر روی خودروهای سواری، دچار تنش های مکانیکی و خستگی می شوند، انجام آزمون هیدرواستاتیک این مخازن به منظور بررسی این موارد اجباری است.

    وی عنوان کرد: حین این آزمون، تجهیزات این مخازن از قبیل شیر مخازن و سیستم های ارتباطی و لوله کشی آنها نیز مورد بازرسی چشمی بر اساس استانداردهای 9426 و 9747 قرار می گیرد و در صورت مشاهده نواقص، طی صورتجلسه ای مالک خودرو ملزم به برطرف کردن آن نواقص می شود.

    مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه آزمایشگاههای همکار سازمان ضمن نظارت و پایش، در صورت تامین شرایط کیفی، در مقاطع زمانی یک ساله تمدید اعتبار می شوند، گفت: آزمایشگاه تست هیدرواستاتیک مخازن CNG  خودروها، به طور مرتب توسط کارشناسان اداره کل استاندارد مورد بازرسی و ارزیابی مراقبتی قرار می گیرند.

    وی گفت: مردم در صورت داشتن هر گونه شکایت یا مشاهده تخلف از این آزمایشگاه ها، می توانند موارد خود را به اداره کل استاندارد اعلام کنند.

    مدیرکل استاندارد همدان با بیان اینکه دستیابی به چشم انداز 20 ساله کشور مستلزم توسعه کار آفرینی در ایران اسلامی است، یادآور شد: با تایید صلاحیت آزمایشگاه های تست هیدرواستاتیک مخازن CNG  خودروها در استان، به طور متوسط در هر آزمایشگاه مستقیما تعداد 5 نفر از افراد فارغ التحصیل دانشگاهی مشغول به فعالیت هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط