فونیکسریمکسبهتام

آقای سوزوکی و کارخانه‌اش

عصر خودرو- بسیاری از ما با ماشین‌های سوزوکی آشنایی داریم، سوزوکی محصول یک شرکت ژاپنی و چند میلیتی است که با نگاهی به آگهی خرید و فروش ماشین متوجه خواهیم شد علاقمندان زیادی به دنبال خرید آن به صورت کارکرده یا نو هستند.

آقای سوزوکی و کارخانه‌اش
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،بسیاری از ما با ماشین‌های سوزوکی آشنایی داریم، سوزوکی محصول یک شرکت ژاپنی و چند میلیتی است که با نگاهی به آگهی خرید و فروش ماشین متوجه خواهیم شد علاقمندان زیادی به دنبال خرید آن به صورت کارکرده یا نو هستند.

    سوزوکی از کجا آمد؟
    سال 1909 میلادی، فردی به نام میشیو سوزوکی کارخانه نساجی به نام سوزوکی راه اندازی کرد و توانست به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند. در سال 1937 با وجود اینکه کارخانه تولید منسوجات موفق ظاهر شده بود اما به دلیل اشتیاق آقای سوزوکی برای ورود به کارهای متنوع به ساخت خودرو روی آورد اما با شروع جنگ جهانی دوم دولت ژاپن تولید ماشین‌های کوچک شهری را غیر ضروری دانست و بدین ترتیب این پروژه سوزوکی به شکست انجامید و دوباره به تولید منسوجات روی آورد. سال‌ها بعد دوباره این شرکت تولید خودروهای ارزان قیمت و مطمئن را آغاز کرد و تولید خودروها و موتورسیکلت را در دستور کار خود قرار داد و بدین ترتیب مجددا فروش سوزوکی در مدل‌های مختلف شروع شد.
    میشیو سوزوکی، این صنعتگر، مخترع و کارآفرین ژاپنی در سال 1982 در سن 95 سالگی درگذشت اما کارخانه تولید خودروی او توسط فرزندش، اسامو سوزوکی به کار خود با موفقیت ادامه می‌دهد. امروز، شرکت سوزوکی به عنوان دهمین شرکت برتر جهان در صنعت خودروسازی شناخته شده است. این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر هاماماتسو در استان شیزوئوکای ژاپن قرار دارد، بعد از شرکت‌های هیوندا، نیسان و تویوتا چهارمین شرکت بزرگ ژاپنی محسوب می‌شود.

    ماشین‌های سوزوکی
    با ورود این ماشین‌های ژاپنی به بازار ایران، بسیاری از مردم به خرید آنها روی آوردند. از جمله مدل‌هایی که در جاده‌ها و خیابان‌های ایران می‌بینیم سوزوکی ویتارای اتوماتیک و معمولی و یا سوزوکی کیزاشی فول هستند.
    بطوریکه با جست و جویی متوجه خواهیم شد که بسیاری علاقمند به خرید سوزوکی دست دوم یا صفر هستند. همانطور که می‌دانید ماشین‌های ژاپنی یکی از قدرتمندترین و مطمئن‌ترین ماشین‌هایی هستند که تولید می‌شوند و در کشورهای اروپایی و آمریکا با موفقیت به فروش می‌رسند. مدل‌های سوزوکی هم به دلیل ایمنی بالا و آپشن‌های مناسبی که دارد توانسته است جای خوبی برای خود در صنعت خودروسازی جهان پیدا کند.
    یکی از مدل‌های ساخت این کارخانه که در ایران طرفداران زیادی دارد، سوزوکی گراند ویتاراست که از سال 2009 میلادی به بازار جهانی شامل کشورهای ژاپن، اسپانیا، آرژانتین، کانادا و اکوادور راه یافت و بعد هم به ایران وارد شد. این مدل ماشین در کلاس 50610 قرار دارد و دو دیفرانسیلی چهار حالته بوده و با گیربکس‌ اتومات و معمولی عرضه می‌شود. حجم موتور این موتور سوزوکی در مدل اتومات آن 2400 سی سی، حداکثر قدرت موتور 169 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 227 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه و همچنین حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت عرضه می‌شود. شتاب صفر تا صد این ماشین 11.7 ثانیه محاسبه شده و حجم باک بنزین آن هم 66 لیتر اعلام شده است. مصرف سوخت ترکیبی سوزوکی گراند ویتارای اتومات 9.7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است.
    سوزوکی گراند ویتارا دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو