فونیکسریمکسبهتام

عرضه ۱۸ هزار خودرو در ۵ ماه از سوی سایپا

تقاضای فعلی سفته بازی است

عصر خودرو- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در ۵ ماه امسال این گروه خودروسازی ۱۸ هزار خودرو وارد بازار کرده است.

تقاضای فعلی سفته بازی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، محسن قاسم جهرودی در گفت و گوی ویژه خبری شبکه 2 گفت: در مسیر تولید هیچ انحرافی تنها نسبت به سال گذشته نداشتیم بلکه تا به امروز موفق به تحقق تولید مشابه سال گذشته شده ایم.
    وی ادامه داد: این در حالیست که بر اساس بررسی انجام شده نیاز بازار به خودرو داخلی سالانه یک میلیون و 300 هزار دستگاه است اما در حال حاضر با حجم زیادی از تقاضا مواجه هستیم.
    جهرودی با بیان این که این حجم تقاضا شکل تقاضای واقعی نیست بلکه به سفته بازی شباهت دارد، تصریح کرد: تا اردیبهشت امسال مشکلی در تولید و عرضه وجود نداشت اما همزمان با نوسانات ارزی با حجم عظیمی از درخواست مواجه شدیم.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر این که خودرو کالایی احتکارپذیر نیست، اظهار کرد: عدد 9 هزار خودرو ، تولید سه روز کاری گروه سایپا است و عدد چندان بزرگی نیست، ما درگیر حرکت سودجویانه هستیم به طوری که قیمت کارخانه پایین است ولی قیمت حال حاضر بازار بالا است و آن را قبول نداریم.

    آغاز فروش 50 هزار خودرو سایپا از چهارشنبه

    جهرودی در ادامه از آغاز فروش 50 هزار خودرو از ساعت 10 روز چهارشنبه خبر داد و گفت: از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه هفته جاری 50 هزار خودرو از خانواده ایکس 100،ایکس200 و نیسان با قیمت مصوب و منطبق با زمان تحویل عرضه می شود
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این که در حال حاضر امکان تولید برخی قطعات از جمله قطعات های تک وجود ندارد، درباره احتکار خودرو که در روزهای اخیر مطرح شده گفت: خودرو اصولا قابل احتکار نیست و این ارقامی که درباره تعداد خودروهای احتکاری اعلام می‌شود تولید چند روز سایپا است.
    جهرودی تصریح کرد: خودرو به محض اتمام تولید در سایپا شماره سریال دریافت می‌کند و صاحب آن مشخص می‌شود در چنین شرایطی امکان نگهداری آن وجود ندارد.
    مدیرعامل گروه سایپا ادامه داد: سایپا تنها یک انبار دارد و آن هم داخل این مجموعه است و هیچ انبار دیگری ندارد.
    جهرودی همچنین درباره ادعای وجود تخلف در نمایندگی‌ها در زمینه فروش خودرو با قیمت‌های بازار آزاد افزود: سایپا تمام فروشهای اخیر خود را به‌صورت اینترنتی انجام داده و اگر خودرویی در نمایندگی‌ها عرضه شود مردم می‌توانند این تخلف را اعلام کنند.
    وی گفت: سایپا نسبت به قیمت کنونی پراید معترض است اما قیمت 40 میلیونی را هم به‌هیچ عنوان قبول ندارد.
    به گفته وی، نباید به التهاب قیمتی در بازار دامن زده شود، قیمت محصولات سایپا تحت نظارت تعیین شده و سایپا نمی‌تواند بیشتر از قیمت‌های مصوب محصولات خود را عرضه کند.

    مدیرعامل گروه سایپا در خصوص خودرو سیتروئن c3 گفت: دو هزار دستگاه، تعهد ایجاد کردیم که با تلاش همکاران توانستیم مشکلات را رفع کنیم و در حال تولید این محصول هستیم.
    جهرودی افزود: در حال حاضر عمده‌ترین مشکل ما در زمینه تاخیر خودرو در حوزه محصولات رنو است پیش از این روزانه حدود 570 دستگاه از خانواده رنو تولید می شد که در حال حاضر این عدد به روزی حدود 90 دستگاه کاهش پیدا کرده است.
    وی ادامه داد: درخصوص سایر محصولات نیز، تلاش می‌کنیم مدت زمان تاخیر را به کمتر از یک ماه برسانیم.
    وی درباره تلاش سایپا در زمینه اجرای الزام‌های استانداردی هم گفت: تاکنون بسیاری از این موارد استانداردی در سایپا محقق شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط