فونیکسریمکسبهتام

سرویس های مدارس کردستان به صورت هوشمند رصد می شوند

عصر خودرو- رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کردستان با اشاره به فعال شدن سامانه پایش حمل و نقل دانش آموزان (سپند) گفت: با فعال شدن این سامانه در سال تحصیلی جدید برای نخستین بار نظارت بر سرویس های مدارس استان به صورت هوشمند انجام می شود.

سرویس های مدارس کردستان به صورت هوشمند رصد می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محمد ایوب فیض پور اظهار داشت: براساس ابلاغ وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 98 - 97 دانش آموزانی که قصد استفاده از سرویس مدارس را دارند باید در سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) ثبت نام کنند.
    وی با بیان اینکه اجرای این طرح سال گذشته به صورت آزمایشی در استان قزوین انجام شد و امسال به سایر استان های کشور تعمیم یافته است، افزود: این سامانه در کردستان نیز فعال بوده و اولیای دانش آموزان، مدارس، رانندگان و بخش خصوصی متقاضی استفاده از سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی باید مشخصات خود را وارد سیستم کنند.
    رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: بر این اساس استفاده از سرویس هایی که در این سامانه ثبت نام نکنند و مورد تایید سازمان حمل و نقل نباشند با عنوان ایاب و ذهاب دانش آموزی ممنوع است.
    وی در ادامه به شرایط خودروهایی که برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان تعیین می شود اشاره کرد و یادآور شد: ماشین هایی که برای سرویس مدارس در نظر گرفته می شود باید از نظر تجهیزات و مدارک کامل بوده و توسط پلیس راهور تایید و آرم مخصوص سرویس مدارس نیز بر روی آن نصب شود.
    فیض پور با بیان اینکه همچنین رانندگان سرویس های مدارس باید دارای گواهینامه پایه 2 باشند، اضافه کرد: امسال برای سرویس های دانش آموزی شامل ون و مینی بوس یک نفر به عنوان مراقب عبور دادن دانش آموزان از چهار راه ها و خیابان های پر تردد از سوی سازمان حمل و نقل و با نظارت آموزش و پرورش معرفی و تعیین می شود.
    وی همچنین به سرویس های مورد نیاز برای دانش آموزان نواحی یک و 2 سنندج اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید برای مدارس ناحیه یک و حومه 361 دستگاه خودرو شامل 86 سواری، 11 ون، پنج میدل باس، 247 دستگاه مینی بوس و 12 اتوبوس مورد نیاز است.
    رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: مدارس ناحیه 2 سنندج و حومه نیز 164 دستگاه خودرو شامل 50 دستگاه تاکسی، 14 دستگاه اتوبوس و 110 مینی بوس لازم دارند البته تعداد خودروهای مورد نیاز برای مدارس کل استان در چند روز آینده مشخص خواهد شد.
    وی با اشاره به تعیین نرخ سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی در سال تحصیلی جدید یادآور شد: افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس به صورت میانگین 15 درصد در مقایسه با پارسال در نظر گرفته شده که توسط شهرداری و شورای شهر تعیین و اعلام می شود.
    به گزارش ایرنا، سال تحصیلی گذشته تعداد 32 هزار و 109 دانش آموز در 643 مدرسه شهری و روستایی استان کردستان از سرویس مدارس استفاده کردند.
    پارسال در مجموع بیش از 285 هزار دانش آموز کردستانی در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط