فونیکسریمکسبهتام

معاینه زیر آفتاب گرم و شرجی بوشهر

عصر خودرو- وجود تنها یک مرکز معاینه خودرو سبک در شهر بوشهر و اوج مسافرت تابستانی باعث شده تا شهروندان برای گرفتن کارت معاینه فنی ساعت ها زیر آفتاب گرم و هوای شرجی در صف های طولانی منتظر بمانند.

معاینه زیر آفتاب گرم و شرجی بوشهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، باتوجه به الزامی بودن داشتن کارت معاینه فنی سالانه برای خودروهایی که بیش از چهار سال عمر دارند، دارندگان و رانندگان خودرو برای پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی یا توقف، معطلی ها و جریمه های ناشی از نقص فنی و خرابی خودرو اقدام به معاینه فنی و گرفتن کارت آن برای اطمینان از سالم بودن خودرو خود می کنند.
    این وضعیت باعث شده تا هر روزه صف های طولانی مقابل تنها مرکز معاینه فنی خودروهای سبک موجود در شهر بوشهر تشکیل شود که علاوه بر کلافه شدن صاحبان خودروها زیر آفتاب گرم و و هوای شرجی بوشهر یک یا 2 روز وقت آنها نیز در این صف ها تلف شود.
    شهروندان بوشهری از برخی بی عدالتی ها در رعایت نشدن نوبت کسانی که در صف های طولانی منتظر هستند و انجام معاینه خودرو های برخی افراد خارج از نوبت که حتی یک دقیقه هم در صف حضور نداشته اند، گلایه کردند.
    یک شهروند بوشهری گفت: با وجود ساعت ها انتظار در صف های طولانی معاینه فنی خودروهای سبک در بوسهر می بینیم عده ای بدون اینکه خودرو خود را در صف گذاشته باشند وارد مرکز معاینه فنی شده و بدون توجه به انبوه افراد و خودروهایی که در نوبت هستند در مدت کمی کار خود را انجام می دهند و از مرکز معاینه خارج می شوند.
    محمد مرادی افزود: این در حالی است که برخی از رانندگان بیش از چهار ساعت در گرمای 40 درجه در صف منتظر می مانند.
    وی ادامه داد: باتوجه به این کمبود اساسی باید شمار مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در بوشهر افزایش یابد.
    دیگر شهروند بوشهری گفت: پس از اینکه ساعت ها در صف منتظر بودم، معاینه فنی خودرو به دلیل وجود اشکال به معاینه مجدد در روز بعد کشیده شد که با وجود پرداخت 250 هزار ریال برای معاینه اولیه در روز دوم نیز 50 هزار ریال برای معاینه مجدد به مرکز معاینه فنی پرداخت کردم.
    فاطمه علیزاده افزود: باتوجه به وجود برخی بی انصافی ها در روند معاینه فنی خودرو نظارت بر کار این مراکز ضروری است.
    وی یادآورشد: مرکز معاینه فنی خودرو بوشهر فضای سرپوشیده مجهز به سیستم خنک کننده ندارد و این مشکل باعث شده تا رانندگان ساعت ها زیر آفتاب در هوای گرم منتظر بمانند.
    یک شهروند بوشهری گفت: وجود یک مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در مرکز استان با هزاران خودرو جوابگوی مراجعه کنندگان نیست و این شرایط باعث شده تا عده ای از رانندگان معاینه فنی خودروی خود را با وجود بعد مسافت در شهر برازجان انجام دهند.
    علی عمرانی افزود: وجود تنها چهار مرکز فنی خودرو در استان بوشهر با ده ها هزار خودرو در فصل تابستان که اوج سفرهای تابستانی ساکنان این استان جنوبی و گرمسیر است، کمبود اساسی به شمار می رود.
    مدیر مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در بوشهر گفت: اکنون نوبت دهی برای معاینه فنی خودرو به 2 شکل تلفنی و حضوری امکان پذیر شده و در چند روز آتی نیز فرایند جدید نوبت دهی از طریق سامانه www.nimfi.ir آغاز می شود.
    نصرالله احمدی افزود: با این وجود مراجعه کنندگان در صورت گرفتن نوبت تلفنی و یا اینترنتی میزان معطلی خود را در صف به حداقل برسانند.
    وی گفت: اکنون چهار مرکز معاینه فنی خودرو در شهرهای بوشهر، گناوه، برازجان و کنگان استان بوشهر فعال هستند.
    احمدی افزود: با این وجود در بوشهر باتوجه به اینکه مرکز استان است و میزان مراجعه کنندگان زیاد، می توان با راه اندازی مرکز جدید به شهروندان بوشهری برای معاینه فنی خودروهای سبک کمک شایانی کرد.
    وی اظهارداشت:مرکز معاینه فنی خودرو در بوشهر اکنون در 2 خط به مراجعه کنندگان خدمات دهی دارد تا جایی که روزانه بین 50 تا 55 خودرو در این مرکز پذیرش می شوند.
    احمدی یادآورشد: با همه این شرایط در صورت تامین یک قطعه زمین سوله دار 2 هزار مترمربعی در حد فاصل میدان غدیر تا میدان شهدای پایگاه هوایی و در سطح محله های تنگک می توانیم دومین مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در بوشهر را راه اندازی کنیم.
    وی گفت: این مهم می تواند نیاز شهر بوشهر در موضوع معاینه خودروهای سبک و مشکل انتظار در صف های طولانی را برطرف کند.
    احمدی در ارتباط با نبود فضای مناسب برای مراجعه کنندگان به مرکز معاینه فنی خودروهای سبک گفت: در این راستا کانکس های مجهز به سیستم سرمایشی در مرکز مستقر است و رانندگان حاضر در صف ها می توانند در این مراکز به استراحت بپردازند.
    وی در ارتباط با نرخ معاینه فنی خودروهای سبک گفت: نرخ معاینه در روز نخست 250 هزار ریال است ولی در صورت وجود مشکل در خودرو باید پس از برطرف کردن آن برای معاینه مجدد 50 هزار ریال پرداخت شود که این نرخ قانونی و در سطح همه مراکز یکسان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط