فونیکسریمکسبهتام

بررسی «عصر خودرو» از خرید وفروش حواله های ثبت نامی نشان داد

سود ۹ تا ۷۰ میلیون تومانی در بازار خرید و فروش حواله خودرو

عصر خودرو- قیمت های خودرو در حاشیه بازار این روزها اعداد و ارقام جالب توجهی را به ثبت می رساند. دلالان بازار خودرو این روزها سود را در معامله حواله می بینند و نگاهی به سایت های خرید وفروش خودرو نیز این ادعا را تایید می کند.

سود ۹ تا ۷۰ میلیون تومانی در بازار خرید و فروش حواله خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، نگاهی به بخش حواله ها در سایت های خرید و فروش خودرو نشان می دهد پژو 206 و 207ایران خودرو همچنان در ردیف خودروهای پرطرفدار قرار دارد و حواله این خودروها نیز جزو حواله های پرفروش است.
    هرچند که نگاهی به فهرست حواله های آگهی شده نشان می دهد اچ 30 کراس اتوماتیک ایران خودرو از جمله حواله های پرفروش است چرا که در حال حاضر حاشیه سودی معادل 50 میلیون تومان دارد.
    در کنار حواله های پرفروش تیوولی نیز از جمله خودروهایی است که درخواست برای فروش آن زیاد است چرا که تحویل این خودرو به دلیل ممنوعیت واردات با تاخیر همراه بوده و هرچند سود تاخیر خوبی پرداخت شده اما خریداران را از انتظار برای دریافت آن منصرف کرده است. 
    استپ وی نیز به دلیل تاخیر در تحویل از جمله حواله هایی است که در فهرست فروش قرار دارد. هرچند قیمت حواله هایی که برای فروش گذاشته شده، در بسیاری از موارد دور از واقعیت است اما به اذعان برخی از فروشندگان، برخی از این حواله ها خرید و فروش می شود.
    برای نمونه حواله هاوال H2 تازه وارد گروه بهمن با موعد تحویل آبان ماه که پیش پرداخت آن با 53 میلیون و 200 هزار تومان انجام شده، در حال حاضر با رقم 120 میلیون تومانی به فروش گذاشته شده است.
    در این گزارش نگاهی به حواله های به فروش گذاشته در سایت های خرید و فروش خودرو کرده ایم. در یکی از این آگهی ها حواله تیوولی ثبت نام شده در شهریور سال گذشته با موعد تحویل تیر 98 به چشم می خورد. خریدار این خودرو با 50 میلیون تومان ثبت نام در حال حاضر حواله خود را با 105 میلیون تومان به فروش گذاشته که با سود 24 درصد ماهانه یک میلیون تومان به دارنده حواله پرداخت می شود. این عدد به معنای 55 میلیون تومان سود در حواله یک خودرو است. این خودرو چهارمیلیون تومان هدیه تخفیف طرح وفاداری نیز داشته و قابلیت صلح در نمایندگی های رامک خودرو را دارا است.
    نگاهی به حواله های پژو 206 و 207ایران خودرو نیز نشان از سودهای میلیونی دارد. به طوری که حواله پژو 206 با تحویل اسفند سال جاری به قیمت 32 میلیون تومان به فروش می رسد. دارنده این حواله ثبت نام خود را با 18 میلیون و 150 هزار تومان انجام داده که سود 14 میلیون تومانی برای او به همراه خواهد داشت. حواله این خودرو با موعد تحویل بهمن ما دو میلیون تومان گرانتر بوده و 34 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است .
    پژو 207 از جمله حواله هایی است که به وفور در فهرست فروش های این سایت ها دیده می شود. به نظر می رسد از جمله حواله های پرسود نیز باشد هرچند که اعداد اعلامی کاملا سلیقه ای است چرا که برای نمونه حواله با موعد تحویل مهر 97 ، 47 میلیون تومان به فروش گذاشته شده اما در کمی پایین تر از این آگهی، حواله همین خودرو با موعد تحویل مشابه 55 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است. نکته جالب در فروش حواله این خودرو این است که هرچه موعد تحویل به تاخیر انداخته می شود، حواله نیز گران تر به فروش می رسد به طوری که حواله پژو 207 تحویل آبان ماه 65 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است. 
    نگاهی به حواله های اچ 30 کراس اتوماتیک نیز خالی از لطف نیست. این خودرو که جزو پرفروش های سایت های خرید و فروش خودرویی است، از سوی فروشندگان گزینه خوبی برای سرمایه گذاری اعلام شده به طوری که با 25 میلیون تومان پیش پرداخت حواله آن 48 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده که با احتساب مبلغ باقی مانده قیمت تمام شده برای مشتری 70 میلیون تومان خواهد شد در حالی که قیمت بازار این خودرو 95 تا 100 میلیون تومان است. 
    آگهی دیگر فروش حواله این خودرو با موعد تحویل بهمن امسال 57 میلیون تومانی است اما در این میان فروشندگان منصفی هم وجود دارند به طوری که حواله اچ 30 کراس با موعد تحویل خرداد سال آینده را برای فروش 39 میلیون تومان گذاشته اند که این امر به دلیل نامشخص بودن وضعیت بازار خودرو در ماه های پیش رو است.  
    برلیانس اچ 230 تحویل شهریور با قیمت 62 میلیون تومان! استپ وی که تحویل آن تیر امسال بوده با سود تاخیر 27 درصدی 83 میلیون تومان! و حواله هایما با موعد تحویل اذر 98 با قیمت 85 میلیون تومان از دیگر حواله های به فروش گذاشته شده در این سایت ها است.

    آن چه از بررسی این آگهی ها به دست می آید حجم بالای فروش خودروهای ثبت نامی جدید است. این روند نشان می دهد یا خریداران خودرو امیدی به دریافت خودروهای ثبت نامی ندارند و در تلاش هستند سرمایه خود را با فروش حواله با سودهای میلیونی ارتقا دهند. امری که به تشدید ایجاد حاشیه سود بالا در بازار خودرو دامن زده و همه دارندگان حواله های خودرو را به دلالانی تبدیل کرده که با قیمت های سلیقه ای اقدام به فروش سرمایه خود کنند. در این میان دارندگان حواله هاوال از جمله کسانی هستند که به نظر می رسد بیشترین سود را از این آشفته بازار خواهند برد.

    نویسنده :میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو