فونیکسریمکسبهتام

اوبر و تویوتا همکاری می کنند

۵۰۰ میلیون دلار برای توسعه خودروهای خودران

عصر خودرو- شرکت تویوتا یک سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری روی پروژه خودروهای خودران اوبرکار می کند. این قرار دارد باعث افزایش ارزش شرکت اوبر می شود.

اوبر و تویوتا همکاری می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»، بر اساس این قرارداد میان شرکت خودروسازی تویوتا و شرکت تاکسی آنلاین اوبر، مینی‌ون تویوتا سیه‌نا به فناوری خودران اوبر مجهز می‌شود و سپس در شبکه این شرکت قرار می‌گیرد. تویوتا و اوبر اعلام کردند که ناوگان خودروی خودران در مقیاس آزمایشی تا سال 2021 وارد چرخه فعالیت خواهد شد.

    دارا خسروشاهی، مدیر عامل اوبر در اظهاراتی این قرارداد را خوب ارزیابی کرد. او قرارداد با تویوتا را به عنوان عاملی مهم برای بهبود چهره مخدوش اوبر پس از تصادف مرگبار چند ماه پیش معرفی کرد. خسروشاهی ادامه داد:"فناوری پیشرفته اوبر و تعهد تویوتا به ایمنی و توانایی آن در تولید، این مشارکت را در حد بالایی نگه می‌دارد. من منتظر آینده هستم تا نتیجه این همکاری را به زودی ببینم."
    این دو شرکت، ناوگان خودروی خودران مشترک خود را اوتونو-ماس (Autono-Maas) نامیده‌اند که ترکیب کلمات (autonomous-mobility as a service) به معنی "تحرک خودران به عنوان یک سرویس" است. ایده‌ی تویوتا این است که از خودروهای خودران برای خدمت به افراد سالمند و معلولین استفاده شود و آن‌ها به گونه‌ای باشند که بتوان آن را بین دو حالت دستیار و کاملا مستقل تغییر داد. فناوری محافظ (guardian) تویوتا در سکوت خبری و به صورت پس‌زمینه در حال توسعه است.
    دکتر گیل پرات، مدیر عامل موسسه تحقیقاتی تویوتا گف" :سیستم رانندگی خودران اوبر و سیستم محافظ تویوتا به طور مستقل شرایط محیطی و لحظه‌ای خودرو خودران را کنترل می‌کنند و به طور کلی، ایمنی آن را در همه‌ی حالت‌ها افزایش می‌دهند."
    چند ماه پیش در حاشیه نمایشگاه CES، تویوتا اعلام کرد که با شرکت‌های آمازون، اوبر، دیدی(Didi)، مزدا و پیتزا هات (Pizza Hut) برای توسعه نوعی خودروی برقی همکاری می‌کند. این خودروی الکتریکی می‌تواند برای تحویل بسته‌ها و جابجایی افراد مورد استفاده قرار گیرد. این اتحادیه صنعتی برای تمرکز بر توسعه خودروی مفهومی برقی ای-پلت (e-Palette) در آینده نزدیک شکل گرفته است.

    نویسنده: اشکان آثار

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط