فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران :

حضور بخش خصوصی در طرح دوچرخه اشتراکی را اقدام خوبی می‌دانیم

عصر خودرو- شهردار تهران عنوان کرد که حضور بخش خصوصی در اجرای طرح دوچرخه‌های اشتراکی اقدام با ارزشی است.

حضور بخش خصوصی در طرح دوچرخه اشتراکی را اقدام خوبی می‌دانیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمدعلی افشانی صبح امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دوچرخه و افتتاح طرح پلیس دوچرخه سوار با بیان اینکه از فرمانده لایق و خوش سابقه پلیس راهور تهران بابت اینکه در استفاده از دوچرخه پیش قدم شده‌اند تشکر می‌کنم، گفت: توسعه دوچرخه در شهر تهران یک اقدام خوب است که باید توسعه و تداوم یابد و اگر امروز این طرح به خوبی آغاز شد باید به خوبی هم تداوم یابد وگرنه به عقب رانده خواهیم شد.

    افشانی با بیان اینکه شعار من شهر زیست پذیر بود، گفت: یکی از شاخص‌های زیست پذیر بودن این است که مردم قدرت انتخاب در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را داشته باشند و حالا می‌بینیم که با وجود مشکلات عدیده این کار در اولویت ما قرار دارد.

    وی با بیان اینکه ما عادت داریم کارهای بزرگ را با حجم و نه درجه اهمیت آنها می‌سنجیم، گفت: مثلا پروژه‌های عظیم که آهن محور هستند را ترجیح می‌دهیم به پروژه‌های کوچک آدم محور و این بر خلاف شعار زیست پذیر بودن است.

    شهردار تهران با بیان اینکه هم دوچرخه سوار و هم سایر وسایل حمل و نقلی و بخش‌ها باید حقوق همدیگر را رعایت کنند، گفت: به من گفته‌اند که این طرح دوچرخه‌های اشتراکی در تهران برای اولین بار است که انجام می شود و این کار برای من بسیار ارزشمند است چرا که بخش خصوصی این کار را انجام داده است و باید بگویم امروزه بحث استارت آپ‌ها در کشور داغ است و نباید مشاغل از تکنولوژی عقب بمانند و زمانی که من در وزارت کشور بودم رانندگان در اعتراض به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی تحصن کردند اما من به نمایندگان آنها گفتم که در مقابله با تکنولوژی و صنعتی شدن هیچ راهی ندارید الا اینکه شما هم از تکنولوژی استفاده کنید.

    وی اظهار کرد: حضور بخش خصوصی در این بخش بسیار خوب است، هر چند که ممکن است به چشم برخی‌ها این طرح کوچک بیاید اما آدم‌ها حق دارند که از هوای پاک استفاده کرده و به حقوق انسان‌ها باید احترام گذاشت.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هنجارهای اجتماعی باید رعایت شود و مطابق آن باید رفتار کنیم، گفت: امروز فضای خوبی برای برداشتن قدم‌های بهتر وجود دارد و می‌توانیم از این فضا استفاده کنیم.

    نباید استفاده از یک امکان موکول به تکمیل زیرساخت‌ها شود

    افشانی در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش‌های مردم در شهرهای بزرگ آلودگی هوا است،‌ گفت: شعار من ایجاد شهر زیست پذیر برای مردم بوده است که یکی از شاخص‌های زیست پذیری امکان استفاده از انواع وسایل حمل و نقل است. به خصوص وسایل حمل و نقلی که می‌توانند به کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

    وی با بیان اینکه شهر تهران با معضل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: استفاده از وسایل حمل و نقل پاک همچون دوچرخه می‌تواند به بهبود هوا کمک کند.

    افشانی با بیان اینکه نباید استفاده از یک امکان موکول به تکمیل زیرساخت‌ها شود، گفت: معتقدیم که اگر بخش‌هایی از یک پروژه کامل شده است باید به بهره برداری برسد تا مسئولین نیز موظف شوند زیرساخت‌ها را بیشتر فراهم کنند.

    وی با بیان اینکه باید به فرزندانمان از دوره ابتدایی آموزش‌های لازم را بدهیم، گفت: هر چند اقدامات و زحماتی در این حوزه انجام شده اما کافی نیست و گاها در جامعه رانندگانی را می‌بینیم که تخلفاتشان حتی قابل تحمل نیست و باید این رویه‌ها اصلاح شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط