فونیکسریمکسبهتام

ثبت رکورد سریع‌ترین ب ام و M۵ در نوربرگ‌رینگ؛

تیونر آلمانی گرگی در لباس میش را به جهنم سبز فرستاد

عصر خودرو -تیونر معروف AC Schnitzer آلمانی به تازگی یک دستگاه M۵ را به گونه‌ای تقویت کرده است که حالا، به عنوان قویترین و سریع‌ترین ب ام و نوربرگ‌رینگ شناخته می‌شود.

تیونر آلمانی گرگی در لباس میش را به جهنم سبز فرستاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵:۰۰
  • تیونر آلمانی گرگی در لباس میش را به جهنم سبز فرستاد
  • تیونر آلمانی گرگی در لباس میش را به جهنم سبز فرستاد
  • تیونر آلمانی گرگی در لباس میش را به جهنم سبز فرستاد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، ای سی اشنیتزر با تقویت پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری M5 توانسته است 691 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را به دست بیاورد. این خودرو حتی قوی‌تر از M5 کامپتیشن با قدرت 617 اسبی و گشتاور 750 نیوتون متری است. پشت فرمان این سدان سریع، ژورگ مولر قرار داشت که توانست یک دور از جهنم سبز را طی 7 دقیقه و 29 ثانیه طی کند. این رکورد 9 ثاینه سریع تر از M5 استاندارد است اما با تمامی این تفاسیر M5 تیون شده توسط ای سی اشنایتزر سریع‌ترین سدان این پیست نیست زیرا این عنوان به جگوار XE SV پروجکت 8 تعلق دارد که توانسته رکورد قبلی آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو را بشکند.
بین جگوار و این ب ام و تفاوت‌هایی وجود دارد که باعث شد این خودرو رکورد سریعترین سدان را به دست نیاورد. جگوار XE SV صرفا برای ثبت رکورد در پیست آماده شده بود و حتی برای رسیدن به وزن کمتر صندلی‌های عقب نیز باز شده بودند.این تیونر جدا از تقویت قوای محرکه اقدام به نصب بال عقب بزرگ برای ایجاد داون فورس بیشتر، استفاده از رینگ‌های 21 اینچی سبک‌وزن و سیستم تعلیق سفارشی KW کرده است. تنها مشکلی که پیش روی تیونرها در ارتقای M5 کامپتیشن وجود داشته موضوع زمان بوده و اگر بفهمیم که رکورد فعلی M5 تیون شده در آینده ارتقا می‌یابد سورپرایز نخواهیم شد.
این تیونر قبل از به دست آوردن این رکورد توانسته بود سریع‌ترین رکورد را در پیست Sachsenring ثبت کند که نشان می‌دهد توان خاصی برای رکورد شکنی دارد.

نویسنده:اشکان آثار

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط