فونیکسریمکسبهتام

ثبت نام در سامانه سپند برای استفاده از سرویس مدارس الزامیست

عصر خودرو- مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: استفاده از سرویس ایاب و ذهاب مدارس توسط دانش آموزان منوط به ثبت نام مدارس، اولیا دانش آموزان، رانندگان و بخش خصوصی در سامانه کشوری سپند است.

ثبت نام در سامانه سپند برای استفاده از سرویس مدارس الزامیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، اسفندیار رستم زاد روز دوشنبه  افزود: بر اساس ابلاغ از سوی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزانی که قصد استفاده از سرویس های مدارس را در سال تحصیلی 98 - 97 دارند، باید در سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) ثبت نام کرده باشند.
    وی ادامه داد: این سامانه اکنون فعال بوده و اولیا دانش آموزان، مدارس، رانندگان و بخش خصوصی که متقاضی استفاده از سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی هستند باید مشخصات خود را در آن ثبت کنند.
    وی اضافه کرد: بکارگیری سرویس هایی که در این سامانه ثبت نام نکرده و مورد تایید سازمان حمل و نقل نباشند از سوی مدارس برای ایاب و ذهاب دانش آموزان در مهرماه امسال با عنوان آزاد بر اعم از مدارس دولتی و غیر انتفاعی ممنوع خواهد بود.
    مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: همچنین سرویس های مدارس اعم از شخصی و عمومی باید مجوز خدمات سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی را از سازمان حمل و نقل داشته در غیر اینصورت فعالیت آنها غیر قانونی است.
    به گفته رستم زاد، تعیین نرخ سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی بر اساس کارگروه ماده 18 متشکل از نماینده آموزش و پرورش، پلیس راهور، انجمن اولیا، شهرداری(در مناطق روستایی دهیاری ها)، نماینده فرمانداری، سازمان حمل و نقل و نماینده مدیران مدارس انجام می شود.
    وی با بیان اینکه ریاست این کارگروه را آموزش و پرورش و دبیری آنرا نماینده شهرداری (در روستاها دهیاری) بر عهده دارد گفت: اعضا این کارگروه نرخ پیشنهادی خود را برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان به شورای شهر پیشنهاد می دهند که پس از تصویب این شورا برای اجرا در ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها به فرمانداری ها ابلاغ می شود.
    مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: این کارگروه برای تعیین نرخ سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی هفته آینده در این استان برگزار می شود.
    به گفته وی، پارسال هفت هزار و 793 دانش آموز در مناطق شهری و روستایی از سرویس مدارس استفاده کرده اند و در این زمینه 970 خودرو شخصی و عمومی بکارگیری شده است.
    100 هزار دانش آموز پارسال در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال داشتند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط