فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه تشریح کرد

۵ استان صدرنشین تصادفات فوتی در تابستان امسال+ جزئیات

عصر خودرو- رئیس پلیس راه گفت: استان‌های فارس (شمالی)، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و آذربایجان غربی ۵ استانی هستند که در تابستان سال جاری دارای بیشترین متوفی در حوزه برون شهری بوده است.

۵ استان صدرنشین تصادفات فوتی در تابستان امسال+ جزئیات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا در شصت و سومین کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی(طرح تابستانه 97) اظهار داشت: برابر آمار سازمان پزشکی قانونی میزان جان باختگان حوادث رانندگی در تیرماه یک روند افزایشی داشته است؛ همچنین میزان جانباختگان در حوزه برون شهری نیز افزایش داشته ؛ اما در حوزه تصادفات درون شهری روند رو به کاهشی را شاهد هستیم.

    رئیس پلیس راه  تصریح کرد: طی هفته های اخیر و با آغاز تعطیلات تقویمی، شاهد افزایش ترددها و سفرهای تابستانی به ویژه در محورهای شمالی هستیم.

    وی گفت: استان‌های فارس (شمالی)، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و آذربایجان غربی 5 استانی هستند که در تابستان سال جاری دارای بیشترین متوفی در حوزه برون شهری بوده است.

    سردار حمیدی با اعلام  اینکه 66 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده است، بیان داشت: واژگونی در صدر تصادفات بوده است.

    رئیس پلیس راه ، استانهای اصفهان، خراسان رضوی، فارس(شمالی)، آذربایجان شرقی و سمنان را استان های دارای بیشترین وقوع تصادفات از نوع واژگونی معرفی کرد.

    سردار حمیدی گفت: از مجموع 5 هزار و 536 فقره تصادفات، 2 هزار و 231 فقره معادل 39 درصد از تصادفات در این 5 استان به وقوع پیوسته است.

    رئیس پلیس راه کشور خاطر نشان کرد: تقویت حضور میدانی تیم های امداد و نجات، اورژانس، راهداری و ... در نیمه دوم شهریور، توقف عملیات عمرانی راه ها به ویژه در محورهای پرتردد از نیمه دوم شهریورماه تا پایان این ماه در حوزه برون شهری و از ابتدای مهرماه تا 15 مهر ماه در حوزه درون شهری می تواند در کاهش تصادفات و جان باختگان موثر واقع شود.

    سردار حمیدی عنوان کرد: نوسازی، ترمیم، افزایش علائم راهنمایی و رانندگی در محدوده های پرخطر و عمرانی و پوشش مضاعف محدوده های 30 کیلومتری شهرها توسط دستگاه های خدماتی و امدادی نیز از راهکارهای کاهش جانباختگان و تصادفات است.

    وی تأکید کرد: احداث توقفگاه و استراحتگاه های کم هزینه در طول مسیر و جاده برای رانندگان از عوامل اصلی در کاهش تصادفات است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار