فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

تدوین استاندارد قطعات خودرویی به تعویق افتاد

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی معاون سابق سازمان ملی استاندارد ایران از به تعویق افتادن فرایند تدوین استاندارد ملی برای تمام قطعات خودرویی خبر داد.

تدوین استاندارد قطعات خودرویی به تعویق افتاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، بهادر کاظمی، معاون سابق نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران اظهار کرد: پیش از این تفاهم نامه ای با انجمن قطعه سازان برای تدوین استاندارد تمام قطعات خودرویی امضا شده است.
    وی با بیان این که با این حال به دلیل مشکلات اخیر صنعت خودرو، قطعه سازان فرصت خواسته اند تا پس از حل این مشکلات و تثبیت شرایط در زمینه تدوین این استانداردها اقدام شود، خاطرنشان کرد: بنابراین با عادی شدن شرایط تولید خودرو در کشور در زمینه تدوین استاندارد تمام قطعات خودرویی اقدام خواهد شد.
    معاون سابق نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: البته در حال حاضر استاندارد ملی برخی قطعات خودرویی مانند سیستم ترمز، لنت ترمز، لاستیک، شمع، برف باک کن و برخی قطعات دیگر تدوین شده و اجرا می شود.
    کاظمی تصریح کرد: تدوین استاندارد ملی چند هزار قطعه به کار رفته در تولید خودرو کار بزرگی است که انجام آن به یک تا دو سال زمان نیاز خواهد داشت.
    http://www.asrekhodro.com/News/20032
    صدور30 هزار دستگاه محصولات ایران خودرو به عراق
    شش سال پیش در چنین روزی معاون سابق صادرات ایران خودرو گفت: ایران خودرو برای توسعه سهم خود در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس، در سال 91،  30 هزار خودرو سواری به عراق صادر می کند. عبدالعظیم سعدیان با بیان این مطلب گفت: این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون 10 هزار دستگاه انواع محصولات ایران خودرو به عراق صادر کرده است.وی روند استقبال مردم عراق از سمند را بسیار خوب توصیف و اظهار کرد: 18 نمایندگی ایران خودرو در این کشور به مشتریان خدمات ارائه می دهند.سعدیان تاکید کرد: قطعات صادراتی محصولات ایران خودرو به عراق از طریق سایت اسکندریه واقع در 50 کیلومتری جنوب بغداد پایتخت عراق مونتاژ و پس از آن در شبکه فروش در شهر های مختلف این کشور به مشتریان عرضه می شود.
    وی اظهار کرد: یکی از عوامل مهم در موفقیت ایران خودرو برای صادرات به عراق مرهون حمایت های همه جانبه مدیریت ارشد است که با نگاه صادرات محوری ارزش خاصی برای توسعه بازار صادراتی به عراق قائل است.
    http://www.asrekhodro.com/News/20051
    کاهش تولید موتورسیکلت در 4 ماه نخست سال
    شش سال پیش در چنین روزی دبیر سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت از کاهش 48 درصدی تولید این محصول در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد. 
    بهمن ضیاء مقدم اظهار کرد: مشکلات محیط کسب و کار به ویژه نوسان نرخ ارز و عدم ارائه ارز مرجع افت تولید موتورسیکلت را به دنبال داشته است.
    وی با بیان این که در شرایطی که سال گذشته 800 هزار دستگاه موتورسیکلت تولید شد، در 4 ماه نخست سال 91 تولید این محصول 48 درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: ارز مرجع به واردات مواد اولیه صنعت موتورسیکلت اختصاص نیافته و مشکلات زیادی نیز در استفاده از ارز آزاد و نقل و انتقال آن وجود دارد.
    مقدم ادامه داد: در این وضعیت شرکت های تولیدکننده موتورسیکلت دچار تردیدهای جدی در فرایند تولید و عرضه محصولات هستند؛ به گونه ای که به دلیل نوسان شدید نرخ ارز آزاد نمی توانند قیمت مناسب و دقیقی برای محصولات تولیدی تعیین کنند.
    وی افزود: در این شرایط اگر تولیدکنندگان محصولات را با نرخ متعادل وارد بازار کنند، به دلیل نوسان نرخ ارز امکان جایگزین این محصولات را در آینده نخواهند داشت و اگر بخواهند با توجه به این موضوع محصولات را قیمت گذاری کنند، به دلیل رشد قیمت، تعداد خریداران کاهش خواهد یافت.
    http://www.asrekhodro.com/News/20027
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو