فونیکسریمکسبهتام

مدیر اجرایی مراکز معاینه فنی خودرو مشهد:

۲۵ درصد خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی رد می شوند

عصر خودرو- مدیر اجرایی مراکز معاینه فنی خودرو مشهد گفت: ۲۵ درصد خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مشهد مراجعه می کنند به دلیل مشکلاتی که دارند موفق به اخذ تاییدیه نمی شوند.

۲۵ درصد خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی رد می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سیاوش میلانیان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آمار موجود سال گذشته 350 هزار خودرو برای دریافت معاینه فنی به مراکز مجاز درمشهد مراجعه کردند که از این تعداد 25 درصد از خودروها موفق به اخذ تاییدیه نشدند.

    وی افزود: 40 در صد مردودی‌ها مربوط به  آلایندگی خودرو و دیگر اشکالات در حوزه  وضعیت ظاهری خودرو، نقص سیستم ترمز، کمک فنر و انحراف محور بوده است که صاحبان وسایل نقلیه باید اشکال موجود را رفع می کردند. 

    مدیر اجرایی مراکز معاینه فنی خودرو مشهد گفت:خودروهای شخصی باید سالی یکبار به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند. همچنین خودروهای عمومی بالای 10 سال کارکرد باید هر 3 ماه یکبار مراجعه کرده و خودروهای عمومی کمتر از 10 سال باید هر 6 ماه یکبار برگه معاینه فنی اخذ کنند.

    میلانیان  بیان کرد:طبق قانون خودروهای شخصی و دولتی 4 سال پس از تولید نیازمند دریافت برگه معاینه فنی هستند. دریافت برگه معاینه فنی برای خودروهای عمومی نیز پس ازگذشت یک سال از تولید خودرو، الزامی است.

    وی در خصوص مراکز معاینه فنی در مشهد اظهارکرد: 5 مرکز معاینه فنی با ظرفیت 16 خط در شهر فعال است که تلاش می‌شود تا پایان سال 4 خط دیگر به این ظرفیت اضافه شود.تا سال گذشته خودروهای دوگانه سوز در خارج از مراکز معاینه فنی بررسی می‌شدند اما امسال بازرسی خودروهای کارخانه‌ای در داخل مراکز معاینه فنی اجرایی می‌شود.

    مدیر اجرایی مراکز معاینه فنی خودرو مشهد تاکید کرد:خودروهای دوگانه سوز که در کارخانه تولید شده اند در مراکز معاینه فنی بررسی می‌شوند.اما خودروهایی که به صورت غیراستاندارد گاز سوز شدند و متعلقاتی به آنها اضافه شده امکان حضور در مراکز معاینه فنی را ندارند و سازمان ملی استاندارد به دنبال آن است تا فرآیندی را تعریف کند تا این خودروها نیز بتوانند در این چرخه ورود یابند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط