فونیکسریمکسبهتام

روند کند نوسازی تجاری‌های فرسوده

عصر خودرو- براساس آمار تولید در تیرماه سال‌جاری در مجموع یک هزار و ۱۹۸ دستگاه انواع کامیون باری، کمپرسی، کشنده و کامیونت تولید شده است.

روند کند نوسازی تجاری‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، این تعداد خودروی تجاری در حالی تولید شده که در تیرماه سال گذشته، یک هزار و 165 دستگاه انواع خودروی تجاری روانه بازار شده است. افزایش 33 دستگاهی در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان‌دهنده رشد 8/ 2 درصدی در این بخش است.

    اگر به آمار تولید در چهار ماه ابتدای سال‌جاری نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که در این مدت، در مجموع 5 هزار و 69 دستگاه خودروی تجاری در خطوط تولید خودروسازان تولید شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 4 هزار و 195 دستگاه خودروی تجاری تولید شده است. افزایش 874 دستگاهی خودروهای تجاری در سال‌جاری به نسبت سال گذشته، نشان‌دهنده رشد 8/ 20 درصدی تولید این نوع خودروها در شرکت‌های تولیدکننده است.  با اینکه نمودار تولید در این بخش صعودی است، اما با توجه به پروژه ابراسقاط تجاری‌های فرسوده که در دولت دوازدهم آغاز شده، مشاهده می‌شود که این میزان تولید بسیار کمتر از میانگین ماهانه برای تحقق این ابرپروژه است. براساس این پروژه قرار بود تا پایان دولت فعلی، 303 هزار خودروی فرسوده تجاری، نوسازی شود. به این ترتیب با توجه به تعداد خودروهای فرسوده، دولت باید در 36 ماه باقی مانده از عمر خود، ماهانه 8 هزار و 146 خودرو فرسوده را نوسازی کند. این در حالی است که از ابتدای امسال تا پایان تیرماه تنها یک هزار و 267 دستگاه خودروی تجاری تولید شده است. یعنی پروژه ابراسقاط تا اینجا رشد منفی 5/ 84 درصدی را تجربه کرده است. با توجه به آغاز تحریم‌های یکجانبه ایالات‌متحده آمریکا و به‌دنبال آن خروج شرکای خارجی از کشور و همچنین مشکلاتی که شرکت‌های تولیدکننده در داخل با آن روبه‌رو هستند این احتمال می‌رود که تولید خودروهای تجاری بیش از این با کاهش روبه‌رو شوند. بر این اساس دولت باید به فکر راهکارهایی برای افزایش تولید خودروهای تجاری باشد تا از رهگذرآن، بتواند چراغ طرح ابر پروژه اسقاط را روشن نگه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو