فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل مطرح کرد؛

فروش کارتکسی عامل اصلی افزایش قیمت خودرو

عصر خودرو- رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل گفت: شرکت‌های ما عادت کردند که فقط خودرو را مونتاژ و به بازار ارایه دهند و بعدا به دنبال قطعات یدکی بروند که همین باعث شده امروز قطعات خودروهای چینی نایاب شود و ماشین‌های زیادی در صف نمایندگی‌ها حتی برای سرویس‌های ماهیانه بمانند.

فروش کارتکسی عامل اصلی افزایش قیمت خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا ، سعید موتمنی  در خصوص اظهارات یکی از اعضای شورای رقابت  مبنی بر احتمال خروج این شورا از مبحث قیمت گذاری خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان گفت: از آن روز که اعلام شد قرار است شورای رقابت دیگر به بحث قیمت گذاری خودرو ورود نکند تا به امروز یک خودرو از سوی نمایندگان یا فروشندگان اتومبیل فروخته نشده است و همین باعث شده که در سه روز اخیر ده درصد قیمت خودروها افزایش پیدا کند به طوری که یکی از شرکت‌های خودروسازی یک هفته است که هیچ خودرویی فاکتور نمی‌کند و حتی اگر به صورت کارتکسی خرید کرده باشید دو هفته زمان می‌برد تا مدارک برسد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل افزود: تامین کننده‌های اصلی بازار خودرو، ایران خودرو و سایپا است در صورتی که این شرکت‌ها عرضه را قطع کنند نمایندگی و نمایشگاه دار نیز خودرو نمی‌فروشد تا تکلیف بازار مشخص شود.

    وی گفت: در حالی قیمت پراید در عرض 10 روز از 26 میلیون به 31 میلیون تومان‌ رسیده که تقاضا زیاد نشده اما محدودیت در عرضه و جو روانی اثر خود را گذاشته است.

    موتمنی تصریح کرد: ما بارها اعلام کردیم که اگر بخواهید بازار آرام شود و این افزایش قیمت‌های نجومی متوقف شود جلوی فروش کارتکسی را بگیرید.

    وی گفت: تا همین چند وقت پیش یک سرمایه گذار مراجعه می‌کرد و در یک مرحله 500 خودرو خریداری می‌کرد اما زمانی که خودرو به نمایندگی می‌رسید در همان جا با حداقل 5 میلیون سود خودروها را به فروش می‌رساند و هیچ رد پایی از خود باقی نمی گذاشت و یک ریال هم مالیات پرداخت نمی کرد.

    وی ادامه داد:  اگر فروش قطعی صورت می‌گرفت و پلاک به نام فرد خریدار از  همان ابتدا صادر می‌گردید این اتفاقات رخ نمی داد.

    موتمنی گفت: برخی افراد علت افزایش قیمت‌ها را پول‌های سرگردان می‌دانند در صورتی که این حرف غلط است. وقتی عرضه کم شود و دلال‌های وابسته به شرکت‌ها، بازار را در دست بگیرند این اتفاقات رخ می‌دهد.

    وی در خصوص کمبود قطعات یدکی در بازار گفت: شرکت‌های ما عادت کردند که فقط خودرو را مونتاژ و به بازار ارایه دهند و بعدا به دنبال قطعات یدکی بروند که همین باعث شده امروز قطعات خودروهای چینی نایاب شود و ماشین‌های زیادی در صف نمایندگی‌ها حتی برای سرویس‌های ماهیانه بمانند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم