فونیکسریمکسبهتام

تردد شاسی‌بلند ناشناس در پایتخت

عصر خودرو- روز گذشته خبرنگار ما تصاویری از یک دستگاه خودروی شاسی‌بلند استتار شده در خیابان‌های پایتخت به ثبت رسانید که خبر از عرضه یک محصول جدید در آینده‌ای نزدیک می‌دهد.

تردد شاسی‌بلند ناشناس در پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سال‌هاست که خودروسازان دنیا محصولات جدید خود را پیش از عرضه با پوشش استتار شده جهت ارزیابی و تست‌های پیش از تولید راهی خیابان‌ها می‌کنند، اما این موضوع در میان خودروسازان داخلی ما چندان رایج نیست. اما حدودا یک ماه گذشته و پیش از نمایشگاه خودرو شیراز تصاویری از یک سدان استتار شده روی خودروبر در خیابان‌ها منتشر شد که با برپایی نمایشگاه خودرو شیراز و رونمایی از محصول جدید گروه خودروسازی سایپا یعنی رهام، مشخص شد که تصاویر خودروی یاد شده مربوط به سایپا رهام بوده است. حال این دومین خودرویی است که با پوشش استتاری راهی خیابان‌ها شده تا احتمالا مراحل تست‌های همولوگیشن را پشت سر بگذارد. این موضوع نشان می‌دهد که خودروسازان داخلی نیز به دنبال رسیدن به استانداردهای بین‌المللی در خصوص عرضه یک محصول جدید به بازار هستند. همولوگیشن در خودرو به زبان ساده به معنی تایید قطعات و مجموعه‌های خاص در خودرو و انطباق عملکرد آن‌ها با مقررات و استانداردهای الزامی جهت عرضه محصول به بازار است. این فرآیند شامل تائیدیه نوع TA و انطباق تولید COP است که اگر محصول بتواند آن‌ها را کسب کند، مجوز عرضه به بازار را می‌تواند دریافت کند.
    از آن‌جایی که این شاسی‌بلند استتار شده در خیابان‌ رویت شد، خبرنگار ما خود را به آن رسانده و توانست درخصوص این خودرو اطلاعاتی را دریافت کند. این شاسی‌بلند مربوط به یکی از خودروسازان تجاری چین است که  تولید خودروهای پیکاپ و شاسی‌بلند را نیز در کارنامه کاری خود دارد. اما متاسفانه راننده این خودرو از معرفی کردن شرکت ایرانی عرضه کننده این خودرو معذور بوده است. حال سوال اینجاست که کدام یک از خودروسازان داخلی و یا شرکت‌های واردکننده خودرو قصد دارد به زودی این برند چینی جدید را روانه بازار کند؟
    طبق اطلاعات بدست آمده و احتمالات موجود، خودرو مورد نظر شاسی‌بلند لندفورت است که با دو نوع پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی و توربوشارژر به بازار عرضه خواهد شد.  حال باید منتظر بمانیم و در آینده ای نزدیک، شاهد معرفی این خودرو شاسی بلند تازه وارد بازار ایران توسط شرکت مربوطه باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو