فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

پیشنهاد های پی در پی بخش خصوصی برای تولید خودروهای تجاری در عراق

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی وزیر سابق صنعت در دیدار با وزیر صنایع عراق از پیشنهاد های پی در پی بخش خصوصی ایران برای تولید خودروهای تجاری در عراق خبر داد.

پیشنهاد های پی در پی بخش خصوصی برای تولید خودروهای تجاری در عراق
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در دیدارهای جداگانه غضنفری با وزرای صنایع و بازرگانی عراق در باره راههای تعمیق و توسعه همکاری ها بین شرکت های صنعتی ، سرمایه گذاری های مشترک ، افزایش مناسبات تجاری و تنوع بخشیدن به همکاری های دو جانبه گفت وگو و تبادل نظر شد.
    مهدی غضنفری در دیدار با احمد ناصر دلی وزیر صنایع و معادن عراق با تاکید بر اهمیت پیوندهای اقتصادی وصنعتی میان تهران و بغداد سرمایه گذاری مشترک دراین بخش را برای ارتقاء سطح روابط بسیار مهم ارزیابی کرد .
    وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان افزود: حمایت از همکاری های صنعتی و انجام اقدامات لازم در زمینه توسعه روابط صنعتی باعث می شود تا تجربیات حاصل از همکاری های موجود ، زمینه سرمایه گذاری های مشترک جدیدی را پدید آورد
    غضنفری آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت انجام سرمایه گذاری و اجرای پروژه های زیربنایی عراق به ویژه توسط شرکتهای صدور خدمات فنی و مهندسی ، تامین کلیه نیازهای عراق و صدور انواع محصولات صنعتی ، معدنی و کشاورزی را یادآور شد.
    وی همچنین با اشاره به پیشنهادات پی در پی بخش خصوصی ایران برای حضور پر رنگ تر در عراق از آمادگی این بخش برای تولید مشترک خودروهای تجاری ، تامین قطعات مورد نیاز طرف مقابل ، احداث کارخانه تولید شیشه ، انتقال تجارب در زمینه توسعه صنایع کوچک و متوسط در خوشه های صنعتی ، نوسازی وبهسازی صنایع عراق ، همکاری جهت تولید مشترک ترانسفورماتور برق ، ارایه خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی در زمینه احداث واحدهای صنعتی ، همکاری در زمینه احداث کارخانجات و خطوط تولید مواد غذایی خبرداد.
    http://www.asrekhodro.com/News/19835


    خودرو فعلا گران نمی شود
    شش سال پیش در چنین روزی معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام جزئیات کمیته خودرو، گفت: تصمیم‌گیری در مورد افزایش قیمت برخی از انواع خودروهای تولید داخلی به جلسه بعدی کمیته خودرو موکول شد.
    سیدجواد تقوی افزود: جلسه کمیته خودرو، برای بررسی درخواست خودروسازان در افزایش قیمت برخی خودروها برگزار شد. در واقع، خودرو براساس اسناد واقعی مثبته که از سوی خودروسازان به کمیته خودرو ارایه می شود، تغییر قیمت خواهد داشت که در این جلسه، جمع بندی نهایی در خصوص افزایش قیمت خودروها صورت نگرفت و تصمیم گیری به جلسه آینده این کمیته موکول شد.
    وی ادامه داد:مبانی تغییرات قیمت مورد تائید کمیته خودرو، بررسی مستنداتی است که تولیدکنندگان ارایه می کنند و کمیته در چارچوب آنالیز هزینه، این اسناد را بررسی و در صورت موافقت، قیمت های جدید را اعلام می کند. آنچه که در جریان قیمت گذاری مهم است، این است که یک بازه زمانی مشخصی را برای قیمت مدنظر قرار دهیم که در مراحل قیمت گذاری، حتما بهبود کیفیت نیز مدنظر قرار دهیم.
    رییس سابق سازمان حمایت اظهار کرد: از طرف دیگر، تنظیم بازار نیز برای کمیته مهم است؛ به این معنا که اگر یک تولیدکننده وارد عرصه بازار می شود، توانایی پاسخگویی به بازار را نیز داشته باشد، بنابراین بر مبنای این پیش فرض ها و چارچوب آنالیز هزینه، تصمیم گیری صورت می گیرد که این درصد افزایش قیمت البته برای محصولات مختلف متفاوت است و برای خودروهای مختلف، این تفاوتها مدنظر قرار می گیرد؛ چراکه کیفیت و آپشن های خودروها متفاوت است و همه این ملاحظات در بحث قیمت مدنظر قرار خواهد گرفت.
    http://www.asrekhodro.com/News/19820

    پیش‌بینی اعتبار برای خرید خودرو خارجی ممنوع است

    شش سال پیش در چنین روزی بر اساس دستورالعمل موافقتنامه بودجه، درج اعتبار برای خرید خودرو سواری خارجی به استثنای تبصره بند(الف) ماده 30 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ممنوع اعلام شد.
    درج اعتبار برای خرید هر گونه خودرو سواری خارجی به استثنای تبصره بند (الف) ماده 30 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 27/11/1380 و آیین نامه اجرایی آن در سال 1391 ممنوع است.
    براساس این گزارش، درج اعتبار برای خرید خودرو سواری تولید داخل با رعایت قوانین و مقررات از محل اعتبار فروش خودروهای فرسوده و مازاد بر نیاز و در حدود اعتبارات مصوب تنها بر اساس موافقتنامه متبادله با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور امکان پذیر خواهد بود.
    http://www.asrekhodro.com/News/19836

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو