فونیکسریمکسبهتام

محورهای شمالی استان اردبیل با حجم تردد خودروها تناسب ندارد

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: محورهای شمالی استان با حجم تردد خودروها تناسبی ندارد و به همین دلیل کوچک‌ترین خطای انسانی در این زمینه منجر به تصادف می‌شود.

محورهای شمالی استان اردبیل با حجم تردد خودروها تناسب ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم  ، کارگروه وضعی و امنیتی پیشگیری از تصادفات رانندگی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه و اعضای کارگروه در سالن جلسات دادگستری استان اردبیل تشکیل و مسائل و مشکلات در این حوزه بررسی شد.

    در این جلسه پلیس راه استان، مدیران و مسئولان اداره کل راه و شهرسازی، حمل و نقل جاده‌ای و پایانه‌های استان و سایر اعضای از عملکرد و فعالیت‌های خود در راستای ایمن‌سازی جاده‌های استان گزارش ارائه و بر رفع کمبودها و کاستی‌های در این حوزه تاکید شد.

    سرهنگ حجت فتاحی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات وضعیت راه‌های جاده‌های شمال استان اردبیل اظهار داشت: متاسفانه در چهار ماهه امسال شاهد افزایش 25 نفر متوفی در تصادفات جاده‌ای استان اردبیل هستیم که 66 درصد این تصادفات مربوط به جاده‌های شمال استان است.

    رئیس پلیس راه استان اردبیل بیان کرد: متاسفانه سرعت و سبقت غیرمجاز عامل اصلی بسیاری از تصادفات در استان به شمار می‌رود و جاده‌های شمال استان جزو حادثه خیزترین مناطق محسوب می‌شود که نیازمند برنامه‌ریزی های لازم و اساسی برای ایمن سازی جاده‌ها هستیم تا شاهد چنین حادثه‌های سخت و دلخراش نباشیم.

    وی گفت: علی رغم این که در طول چندین سال گذشته با کاهش تصادفات جاده‌ای روبه‌رو بودیم ولی روند صعودی تصادفات جاده‌ای هم اکنون بسیار نگران کننده بوده و تلاش بر این است که با بررسی مشکلات در این زمینه تصادفات جاده‌ای را در شمال استان به حداقل برسانیم.

    فتاحی تصریح کرد: محورهای شمالی استان با حجم تردد خودروها تناسبی ندارد و این جاده ها دارای مشکلاتی از جمله وجود پیچ‌های خطرناک، اختلاف سطح، نبود روشنایی مناسب و نبود خط کشی در حاشیه جاده هستند که به همین دلیل کوچک‌ترین خطای انسانی در این زمینه منجر به تصادف می‌شود.

    وی اظهار کرد: باید در امر فرهنگ سازی مناسب و بحث ایمنی راه‌ها برنامه‌های مناسبی تدوین شود و اعمال قانون توسط پلیس به طور منظم انجام شود تا بتوانیم در کاهش تصادفات در سطح استان به ویژه جاده های شمال به تمامی اهداف خود جامه عمل پوشانده و مشکلات را در این زمینه به حداقل برسانیم.

    رئیس پلیس‌ راه استان اردبیل اظهار داشت: در حالی که از سال 93 تا 96 ما شاهد کاهش آمار فوتی‌ها در تصادفات جاده‌ای بودیم اما در چهار ماهه نخست امسال متاسفانه ما با افزایش 73 درصدی تلفات جاده‌ای در استان روبه‌رو بودیم که 71 درصد از این تعداد را زنان و 29 درصد را مردان تشکیل می‌دهند و بیشترین گروه سنی فوت‌شدگان در این تصادفات که 60 درصد را شامل می‌شود در گروه 21 تا 41 سال هستند.

    فتاحی با اشاره به اینکه 35 درصد تصادفات در محوهای مواصلاتی استان توسط خودروی پراید انجام شده است، افزود: بعد از این وسیله نقلیه، موتورسیکلت و وانت‌نیسان‌ها رکوردار تصادفات جاده‌ای بوده‌اند.

    رئیس پلیس‌ راه استان اردبیل بیان کرد: براساس آمارهای موجود 57 درصد از فوتی‌ها در سر صحنه و 43 درصد نیز در مسیر انتقال به مراکز درمانی با در بیمارستان فوت می‌کنند که این نیز جای سوال داشته که چرا با وجود پیشرفت‌های علم پزشکی اما آمار فوت حادثه‌دیدگان در مراکز درمانی استان بالاست و باید در این زمینه مسئولان درمانی استان پاسخگو باشند.

    فتاحی 10 درصد از تصادفات رخ‌داده در جاده‌های استان را مربوط به نقاط حادثه‌خیز دانست و تصریح کرد: باید در زمینه شناسایی و معرفی نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان تجدید نظر شود چرا که بسیاری از مناطق استان در نقاط حادثه‌خیز قرار داشته که باید برطرف شوند.

    وی با اشاره به افزایش آمار تصادفات و تلفات در جاده‌های شمال استان اردبیل اظهار داشت: متاسفانه در حوزه راه استان اردبیل با خلاءهای جدی و اساسی روبه‌رو بوده اما برخی مسئولان با بهانه قرار دادن عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در صدد پنهان‌سازی این کمبودها هستند و این موضوع سبب می‌شود تا شاهد افزایش تصادفات و تلفات ناشی از آن در سطح جاده‌ها باشیم که در صورت تداوم این امر شاهد افزایش هر چه بیشتر این میزان نیز خواهیم بود.

    فتاحی برخورداری از راه ایمن و مناسب را از مهمترین مطالبات و حقوق مردم برشمرد و گفت: متاسفانه ایمنی موجود در محورهای مواصلاتی استان مناسب نبوده و کمبود بودجه و اعتبار نیز بهانه مناسبی برای ایمن‌سازی جاده‌های استان به شمار نمی‌رود و انتظار داریم که مسئولان مربوطه در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

    افزایش 58 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در اردبیل

    معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: متاسفانه امسال شاهد افزایش 58 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در سطح استان بودیم که این امر اهمیت توسعه بزرگراه در استان اردبیل را نمایان می‌کند و انتظار می‌رود مسئولان در این زمینه تلاش و اهتمام همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

    یوسف خدادادی بیان کرد: با وجود اینکه بیشترین میزان تصادفات جاده‌ای در شمال استان رخ می دهد اما کمترین بزرگراه در این منطقه احداث شده به طوری که از 130 کیلومتر بزرگراه که در استان وجود دارد تنها 24 کیلومتر آن در شمال استان بوده و باید نسبت به توسعه بزرگراه در شمال استان اهتمام جدی داشته باشیم.

    وی نصب علایم هشداردهنده راهنمایی و رانندگی، نصب بنرهای هشداردهنده، خط‌کشی جاده‌ها و نصب سرعت‌گیر و دیگر علایم هشدار دهنده راز جمله عوامل زودبازده در کاهش تصادفات جاده‌ای برشمرد و افزود: موضوع تصادف با امنیت، جان، مال و روح و روان مردم سر و کار دارد و باید اقدامات برای کاهش این معضل هر چه بیشتر گسترش یابد.

    معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: متاسفانه پیگیری مناسبی از سوی مسئولان مربوطه در زمینه بهبود شرایط جاده‌های استان اردبیل انجام نمی‌شود در صورتی که انتظار می‌رود مسئولان با احساس مسئولیت بیشتری در راستای رفع مشکلات و توسعه راه‌های استان گام بردارند.

    خدادادی با تاکید بر رفع نقاط حادثه‌خیز در استان اردبیل تصریح کرد: تمرکز اصلی بر میزان ترددها در رفع نقاط حادثه‌خیز درست نبوده و باید تلاش شود تا براساس فراوانی وقوع تصادفات نسبت به رفع نقاط حادثه‌خیز اقدام شده و این مناطق در اولویت قرار گیرد.

    مسئولان عملکرد مناسبی برای ایمن‌سازی جاده‌های شمال استان اردبیل ندارند

    دادستان عمومی و انقلاب پارس‌آباد نیز در این جلسه اظهار کرد: افزایش تصادفات در جاده‌های شمال استان اردبیل توجه هر چه بیشتر مسئولان برای ایمن‌سازی و بهسازی محورهای مواصلاتی در این منطقه را می‌طلبد و انتظار داریم در این زمینه شاهد اقدامات موثر و مناسبی باشیم.

    امین رنجبر با اشاره به آمار تصادفات و تلفات جانی در محورهای مواصلاتی شمال استان بیان کرد: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش 16 فقره تصادف و 26 متوفی در جاده‌های شمال استان روبه‌رو بودیم که این امر بیانگر عدم توجه مسئولان به وضعیت جاده‌های این منطقه است.

    وی تصریح کرد: به طور قطع حساسیت و توجه مسئولان برای بهسازی جاده‌های شمال استان زمانی افزایش خواهد یافت که شاهد حضور آنها در این محورها باشیم اما متاسفانه در این زمینه هیچ گونه توجهی انجام نمی‌شود.

    دادستان عمومی و انقلاب پارس‌آباد با اشاره به نبود برنامه در راستای کاهش تصادفات و ایمن‌سازی جاده‌های بیان کرد: کلی‌گویی مدیران و عدم ارائه برنامه‌ای مشخص در این زمینه نمی‌تواند از مشکلات بکاهد بلکه زمینه‌ساز افزایش تصادفات نیز خواهد شد چرا که رفع مشکلات در این حوزه و اصلاح نقاط حادثه‌خیر برای ایمن‌سازی جاده‌ها نیازمند برنامه‌ریزی اساسی است.

    رنجبر گفت: متاسفانه مدیران راه و شهرسازی و حمل و نق و پایانه‌ها در پاسخ برای خلاءهای ایمنی موجود در جاده‌های شمال استان فرافکنی می‌کنند و این امر بیانگر این موضوع است که اقدام مناسبی در این زمینه انجام نشده است.

    انتهای پیام/ ع

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو