فونیکسریمکسبهتام

عملکرد منفی دولت‌ها با ثابت نگه داشتن قیمت سوخت

هزینه نگهداری خودرو در کشور پایین است

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: با ثابت نگه داشتن قیمت سوخت طی سال‌های گذشته عملکرد مناسبی نداشته‌ایم، قیمت سوخت باید متناسب با تورم افزایش پیدا می‌کرد.

عملکرد منفی دولت‌ها با ثابت نگه داشتن قیمت سوخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، حمید گرمابی در خصوص میزان تولید و واردات خودرو  همچنین هزینه نگهداری آن در کشور، اظهار داشت: واردات خودرو در حال حاضر متوقف است و تولید داخلی این محصول نیز به دلیل تحریم‌ها کاهش پیدا کرده و مشکلاتی در زمینه تامین قطعات وجود دارد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش هزینه نگهداری خودرو باعث کاهش مصرف از آن می‌شود، گفت: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته غربی می‌توان خودرو با قیمت کم خریداری کرد؛ اما استفاده و نگهداری از آن هزینه بالایی دارد، هزینه نگهداری بالای خودروعمدتا شامل هزینه سوخت می‌شود.

    قیمت سوخت در کشور با توجه به درآمد کم مردم پایین است

    نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هزینه سوخت در کشور با توجه به درآمد کم مردم پایین است، ادامه داد: هزینه‌های نگهداری خودرو در کشور ما تنها در زمینه‌ سوخت پایین است و در بخش قطعات و تعمیرات هزینه بسیار بالا و قابل توجهی دارد.

    قاچاق روزانه ده‌ها میلیون لیتر سوخت از کشور

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با ثابت نگه داشتن قیمت سوخت طی سال‌های گذشته عملکرد مناسبی نداشته‌ایم، عنوان کرد: قیمت سوخت باید متناسب با تورم افزایش پیدا می‌کرد، به دلیل تفاوت وحشتناک قیمت سوخت در کشور ما و همسایگان که تقریبا یک دهم قیمت است شاهد قاچاق به میزان روزانه چندین میلیون لیتر هستیم، زیرا تجارت پر سودی برای قاچاق‌چیان با سود ده برابری محسوب می‌شود.

    قیمت سوخت باید سالانه افزایش پیدا می‌کرد

    وی با بیان اینکه در شرایط فعلی شاید افزایش قیمت سوخت مناسب نباشد؛ اما باید برای نزدیک شدن به قیمت‌های جهانی سالانه قیمت سوخت به میزان تورم و یا حتی بیش از تورم افزایش پیدا می‌کرد، تصریح کرد: دولت باید در مقابل افزایش قیمت سوخت یارانه‌های به مردم و تولیدکنندگان پرداخت کند تا زندگی خود را تامین کنند.

    اثرات افزایش قیمت سوخت باید جبران شود

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه هزینه نگهداری خودرو در داخل کشور به صورت کلی پایین است، خاطرنشان کرد: در کنار اینکه اعلام می‌کنیم قیمت سوخت در داخل کشور پایین‌تر از سایر کشورهای منطقه است باید به این نکته نیز توجه کنیم که مردم کشور ما میزان درآمد پایین‌تری نیز دارند، اگر قرار باشد قیمت سوخت را افزایش دهیم باید اثرات آن را در زندگی افراد جامعه جبران کنیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط