فونیکسریمکسبهتام

افت ۶۹ درصدی واردات خودروهای سواری

عصر خودرو- بنا بر اطلاعات منتشر شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران در دوره ۳ ماهه بهار ۱۳۹۷، تعداد ۶.۷۵۳ دستگاه خودروی سواری به کشور وارد شد و این درحالی بود که در دوره مشابه سال پیشین، عدد واردات برابر با ۲۱.۶۳۷ دستگاه بود که نشان از افت ۶۹ درصدی در میزان واردات خودروهای سواری است.

افت ۶۹ درصدی واردات خودروهای سواری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، با توجه به دستورالعمل های جدید دولت در خصوص واردات خودرو از یک سو و نوسانات شدید ارزی از سوی دیگر، این بخش از بازار با آشفتگی زیادی همراه بود که متعاقب آن تعدیل نیرو در شرکتهای واردکننده خودرو سواری دیده شد.
    در 3 ماهه نخست سال 1397، هیوندایی بر رتبه اول قرار گرفت و با وجود کاهش 13 درصدی در این دوره در قیاس با مدت مشابه توانست بیش از 50 درصد از واردات را به خود اختصاص دهد. در حالیکه در سال گذشته، در بازه 3 ماهه اول سال 1396، تنها 19% از بازار به این برند تعلق داشت.
    نکته جذاب این دوره 3 ماهه، ورود 2 برند جدید به بازار خودروهای سواری وارداتی است. دو برند جدید پریمیوم MINI و Borgward با وجود زمان دشوار عرضه، توانستند حضور مناسبی در بازار داشته باشند.


    از دلایل اصلی افزایش سهم بازار این برند کره ای، کاهش شدید واردات برندهای رنو، تویوتا، میتسوبیشی، سانگ یانگ و لکسوس می باشد. برندهایی که هر یک در سال پیشین توانسته بودند بخش بزرگی از تقاضای موجود در بازار را به خود تخصیص دهند.
    متاسفانه بدلیل عدم شفافیت در اطلاعات منتشر شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، مدل برخی از محصولات وارد شده امکان تشخیص ندارد و قریب به 650 دستگاه خودرو در این دسته قرار گرفتند. همانطور که در گزارشات پیشین نیز اشاره شده بود، این روند عدم شفافیت که از سال 1396 و همزمان با بسته شدن سامانه ثبت سفارش آغاز شده بود ادامه خواهد داشت.
    در این بازه زمانی 83% محصولات وارداتی به 3 مبدا کره جنوبی، امارات و عمان اختصاص داشت.

    مجموعه موترانا این آمادگی را دارد تا با تحلیل دقیق بازار و ارائه گزارشات زمان بندی شده از واردات و تولید خودروهای سواری و تجاری، به کارآفرینان و مدیران این حوزه خدمات مشاوره مدیریت ارائه نماید.

    نویسنده:علی شکوهی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو