فونیکسریمکسبهتام

معاون عمرانی استاندار کردستان :

سازوکارقانونی جلوگیری از ورود خودروهای فرسوده به سنندج تدوین شود

عصر خودرو- معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: شورای ترافیک استان لازم است ساوزکاری قانونی برای برخورد با ورود این خودروها به شهر سنندج تدوین کند.

سازوکارقانونی جلوگیری از ورود خودروهای فرسوده به سنندج تدوین شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر،  امیر قادری  در کارگروه گرد و غبار استان گفت:  امروزه حتی کشورهای اروپایی نیز دچار چالش های زیست محیطی شده اند و این نشان می دهد کم اهمیتی به محیط زیست تنها مختص یک قوم و ملت و کشور نیست و برای همه زیانبخش است.

    وی عنوان کرد: طی یک قرن اخیر انسان در حق طبیعت ظلم کرده و به نام توسعه اقتصادی اقداماتی در کشورها انجام شده که دامنگیر بشر شده است؛ البته کشورهای در حال توسعه به دلیل احساس عقب ماندگی از قافله توسعه تخریب های بیشتری را در محیط زیست انجام داده اند.

    وی بیان کرد: محیط زیست باید (مر) قانون را رعایت کند و این امر با توجه به تأکید قانون و ابزار و ظرفیت هایی که در اختیار این ارگان است امکانپذیر و لازم می باشد، لذا محیط زیست و کل سیستم اداری باید در برابر هر اقدامی که پیامدهای خطرناک زیست محیطی داشته باشد قاطعانه بایستد.

    قادری افزود: بخش زیادی از مشکلات زیست محیطی سنندج ناشی از مداخلات اشتباه است که نمونه آن ورود بیش از حد خودروهای فرسوده به این شهر است.

    وی عنوان کرد: علاوه بر اقداماتی که در شورای ترافیک برای مقابله با ورود بیش از حد خودروهای فرسوده انجام می شود، مراکز معاینه فنی نیز موظف به برخورد جدی و عدم صدور برگه معاینه فنی برای این قبیل خودروها هستند.

    معاون استاندار کردستان با اشاره به اینکه محیط زیست باید ملاحظات زیست محیطی را در پروژه ها رصد کند،  افزود: بخش دیگر مربوط به فرهنگسازی و آموزش است که در این راستا رسانه ها و بویژه صداوسیما باید حفظ و حراست از محیط زیست را در جامعه نهادینه کنند.

    وی با تأکید بر اینکه توسعه باید همه جانبه باشد، اظهارداشت: تاریخ نشان داده کشورهایی که توسعه هماهنگ ندارند هم به خود و هم به سایر کشورهای همجوار آسیب می رسانند.

    قادری بر ضرورت انتقال و آگاه سازی پیرامون مشکلات ناشی از آلودگی هوا در استان به کشور تأکید کرد.

    وی با بیان اینکه ایجاد کمربند سبز در تمام شهرهای استان باید اجرایی شود، گفت: شهرداری سنندج این کار را آغاز کرده اما کافی نیست و باید استمرار داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو