فونیکسریمکسبهتام

بررسی ب ‌ام ‌و M۲ کامپتیشن؛

کوچک و چابک به سبک M

عصر خودرو- در گذشته نسخه M قوی‌ترین ساخته ب ام و محسوب می‌شد و با آمدن پکیج کامپتیشن که به‌صورت انتخابی بود این قدرت افزایش یافت. اما ب ام و امروز این پکیج انتخابی را تبدیل به یک عضو جدید در خانواده M کرده است و حالا عضو کوچک خانواده ب ام و یعنی M۲ Competition با تغییرات مثبت پا به خیابان‌ها گذاشته است.

کوچک و چابک به سبک M
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، بزرگ‌ترین تغییر M2 Competition نسبت به مدل‌های قبلی M2 را می‌توان در زیر کاپوت جستجو کرد، جایی که پیشرانه 6 سیلندر توربو خطی جای خود را به پیشرانه پرتوان برادر بزرگ‌تر یعنی M4 داده است. حجم این پیشرانه تغییری نکرده است اما استفاده از دو توربو چارجر، سیستم اگزوز سفارشی، سیستم خنک‌کننده heavy-duty باعث شده توان پیشرانه از 365 به 404 اسب بخار و گشتاور نیز از 500 به 550 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است و مانند گذشته این نیرو توسط یک گیربکس 6 سرعته دستی و یا 7 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.
    درکنار پیشرانه قدرتمند‌تر، شاسی خودرو ارتقا پیدا کرده و سیستم کنترل پایداری و دیفرانسیل لغزش محدود نیز کالیبراسیون شده است. ترمز‌ها نیز با سایز 380 و 370 میلی‌متر بزرگ‌تر از قبل شده‌‌اند تا بتوانند این غول کوچک را متوقف سازند. طراحی خودرو تغییرات کمی را به خود دیده است و تنها به پهن‌تر شدن جلوپنجره کلیوی شکل، سپر جدید با ورودی هوا بزرگ‌تر، قطعات مشکی‌رنگ براق و رینگ‌های 19 اینچی محدود شده است.
    در داخل کابین نیز احتمالاً تنها طرفداران تیزچشم ب ‌ام ‌و خواهند توانست تغییرات ظاهری M2 کامپتیشن را تشخیص دهند. این خودرو دارای جلوپنجره کلیوی پهن‌تر و سپر جلوی متفاوتی است که ورودی‌های هوای بزرگ‌تری برای بهبود سیستم خنک‌کنندگی را در خود جای داده است. همچنین عناصر مشکی براق زیادی در بدنه وجود داشته و رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی را نیز می‌توان به رنگ مشکی انتخاب کرد. داخل خودرو واضح‌ترین تغییر نصب صندلی‌های اسپرت همراه با دربرگیرنده‌های راننده است که از لوگو نورانی M2 بهره ‌می‌برد.
    با اندک فشاری روی دکمه قرمز استارت که برای اولین بار در این خودرو دیده می‌شود پیشرانه 6 سیلندر توئین توربو خطی از شروع به کار می‌کند.حداکثر گشتاور این پیشرانه در دور 2350 در دسترس راننده قرار می‌گیرد و علیرغم اینکه وزن خودرو 55 کیلوگرم بیشتر از نسخه استاندارد است، شتاب گیری M2 کامپتیشن تنها 4.4 ثانیه طول می‌کشد.
    •  قیمت: 49285 پوند
    •  پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربو
    •  قدرت/گشتاور: 404 اسب بخار/550 نیوتون متر
    •  گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
    •  شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.4 ثانیه
    •  حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
    •  مصرف سوخت: 10 لیتر در هر 100 کیلومتر
    ***
    جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات ب ام و در ایران می‌توانید به وبسایت پرشیا خودرو به آدرس persiakhodro.ir مراجعه نمایید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط