فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل محیط زیست استان تهران:

نیمی از ۶ هزار اتوبوس شهری تهران فرسوده است

سهم امسال تهران از اتوبوس شهری حدود ۲ هزار خودرو

عصر خودرو-مدیرکل محیط زیست استان تهران برای جلوگیری از آلودگی هوا گفت: در حال حاضر بیش از ۳ هزار اتوبوس شهری تهران فرسوده هستند که برای رفع آلودگی هوا علاوه بر اینها باید از تردد خودروهای سرویس اداره‌جات و ارگان‌های نظامی بدون معاینه فنی نیز جلوگیری کرد.

نیمی از ۶ هزار اتوبوس شهری تهران فرسوده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران درباره ناوگان حمل و نقل اتوبوس شهری و آلودگی‌های آن اظهار داشت: قرار شده است اتوبوس‌های شرکت واحد،‌اداره‌جات و ارگان‌های نظامی از ابتدای آبان بدون داشتن معاینه فنی در شهر تهران تردد نداشته باشند.

    کلانتری با بیان اینکه در حال حاضر امکان جایگزینی بیش از 50 درصد اتوبوس‌ها وجود ندارد،‌گفت: بهتر است با وجود این شرایط اتوبوس‌های موجود رفع اشکال شوند و معاینه فنی بگیرند تا اگر حداقل ظاهر مناسبی ندارند هوا را آلوده نکنند.

    وی افزود: به دلیل زیاد بودن تعداد اتوبوس‌هایی که باید از دور خارج شوند، قرار بود مدیرعامل اتحادیه اتوبوس شهری در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا حضور یابد که این امر صورت نپذیرفت.

    مدیرکل محیط زیست استان تهران اظهار داشت: در جلسه‌ای که برگزار شد معاون حمل و نقل شهرداری تهران تعهد داد تا از ابتدای آبان ماه اتوبوس‌های شهری به هیچ وجه بدون معاینه فنی در شهر تردد نخواهند کرد؛‌همچنین اتوبوس سرویس‌های اداره‌جات و ارگان های نظامی نیز باید مجوز معاینه فنی را دریافت کنند.

    وی با بیان اینکه خودروهای سنگین باید فیلتر دوده و کاتالیز را تعویض نمایند تا از بروز آلودگی‌هایی نظیر سال گذشته جلوگیری شود، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 6 هزار اتوبوس شهری در تهران وجود دارد که بیشتر از نصف آنان فرسوده هستند که در این شرایط کمبود اتوبوس بهتر است قبل از تردد هوای آلوده را وارد شهر نکنند و نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

    کلانتری با بیان اینکه در حال حاضر امکان جایگزینی کل اتوبوس‌های شهری وجود ندارد، گفت: در حال حاضر به دلایل مختلف اتوبوس تخصیص داده نمی‌شود ولی باید تا سه سال آینده 202 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، کامیون و کامیونت به ناوگان کشور اضافه شود.

    وی ادامه داد: سهم امسال از تحقق این عدد 68 هزار مورد است که باید توسط خودروسازان آن را تامین کنند و با تسهیلات برای جایگزینی با خودروی فرسوده به مردم ارائه شود.

    مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه امکان فراهم شدن تمامی خودروهای سنگین تعهد شده به صورت یکجا وجود ندارد، گفت: از تعداد 68 هزار خودرویی که سهم امسال است شاید 2 هزار دستگاه به اتوبوس و به شهر تهران تخصیص یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو