فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

۱۰۰۰میلیارد هم مشکلات را حل نمی‌کند

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به تصویب هزار میلیارد تومان تسهیلات صنعت خودرو در شورای پول و اعتبار گفت: این اقدام و تخصیص این مبلغ اگرچه گامی مثبت و رو به جلو است، اما برای حل مشکلات صنعت خودرو کافی نخواهد بود.

۱۰۰۰میلیارد هم مشکلات را حل نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، احمد نعمت بخش با بیان این مطلب اظهار کرد: بعد از گذشت دو ماه از مصوبه کارگروه حمایت از تولید و یک ماه پس از ابلاغ معاون اول رییس جمهوری، نیمی از تسهیلات 2000 میلیارد تومانی صنعت خودرو به تصویب شورای پول و اعتبار رسید که باید از آن ها تشکر کرد.
    وی با بیان اینکه ضروری است این مبلغ هرچه زودتر برای جلوگیری از گسترش بحران در اختیار صنعت خودرو قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با این حال با توجه به حجم بدهی ایران خودرو و سایپا به قطعه سازان، این مبلغ مشکلات این صنعت را به طور کامل حل نخواهد کرد و ضروری است که در جلسه بعدی شورای پول و اعتبار هزار میلیارد تومان باقی مانده از تسهیلات صنعت خودرو نیز مصوب شود.
    دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: به طور معمول خودروسازان وجه قطعات دریافتی از قطعه سازان را سه ماهه پرداخت می کنند، ولی با این حال در یک سال اخیر به دلیل بحران نقدینگی صنعت خودرو، مطالبات قطعه سازان به حدود هفت و هشت ماه افزایش یافته است.
    وی افزود: بنابراین برای عادی شدن روند تولید قطعه و خودرو، مطالبات قطعه سازان از خودروسازان باید به سه ماه کاهش یابد. با این حال با هزار میلیارد تومان تخصیص یافته به ایران خودرو و سایپا امکان پرداخت و کاهش مطالبات در حد سه ماه وجود ندارد.
    نعمت بخش تصریح کرد: در واقع این هزار میلیارد تومان مقدمه پرداخت هزار میلیارد تومان بعدی است، در غیر این صورت بحران نقدینگی صنعت خودرو به طور کامل حل نشده و مشکلات این صنعت ادامه خواهد یافت.
    http://www.asrekhodro.com/News/19625
    سایپا 30میلیون دلار خودرو صادر کرد
    شش سال پیش در چنین روزی ارزش صادرات شرکت سایپا در تیرماه سال91 به حدود 30 میلیون دلار رسید. صادرات سایپا شامل خودروهای سایپا 131، سایپا 132، تیبا و همچنین قطعات منفصله این خودروها، قطعات پشتیبانی تولید و ارائه خدمات مهندسی به کشورهای مقصد بوده است.
    بر اساس این گزارش ورود خودرو تیبا به سبد محصولات صادراتی سایپا و صدور آن به کشورهای عراق، اوکراین، آذربایجان و لیبی سهم بسزایی را در افزایش میزان صادرات سایپا به خود اختصاص داده است.
    شرکت سایپا که در چند سال اخیر همواره به عنوان صادرکننده نمونه خودرو در کشور شناخته شده است در سال جاری توانسته خودرو تیبا را به جمع محصولات صادراتی خود اضافه کرده و بازارهای جدیدی شامل اوکراین، افغانستان، کامرون و ساحل عاج را به عنوان مقاصد جدید صادرات این خودرو ایجاد کند.
    http://www.asrekhodro.com/News/19624
    فروش سیتروئن C4L از سال آینده
    شش سال پیش در چنین روزی قیمت سیتروئن C4L نسخه سدان مدل اروپایی هاچبک  C4 اعلام شد.
    این خودرو در ابتدا برای بازار چین در نظر گرفته و برای نخستین بار در چین رونمایی شد .در این مدل طراحی سپرها ، پنجره و چراغ های عقب ، جلو پنجره نیسبت به مدل هاچبک تغییر کرده است .این خودرو با موتور 6.1 لیتری توربوشارژ و معمولی برای بازار چین در نظر گرفته شده است .این خودرو که از ابتدای سال 2013 وارد بازار خواهد شد با قیمت 16 هزار یورو فروخته می شود .
    http://www.asrekhodro.com/News/19626

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو