فونیکسریمکسبهتام

بیش از۵۰ درصد سرویس های مدارس دماوند فاقد مجوزند

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان حمل ونقل شهر دماوند با تاکید بر هشیاری بیشتر خانواده ها در استفاده از سرویس های مدارس، گفت: بیش از ۵۰ درصد سرویس های این مدارس فاقد پروانه فعالیت است.

بیش از۵۰ درصد سرویس های مدارس دماوند فاقد مجوزند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخورو» به نقل از ایرنا؛ حمیدرضا غلامرضازاده  به ساماندهی سرویس های مدارس در سطح شهر دماوند اشاره و اظهارداشت: جهت سهولت جابجایی دانش آموزان و اطمینان خاطر والدین آنان با ارائه کارت سرویس مدارس به رانندگان، خدمات سرویس دهی و جابجایی کاملا قانونی صورت می گیرد.
    وی ادامه داد: حدود 250 خودرو جهت طرح سرویس های مدارس در منطقه نیازمندیم که هم اکنون 133 خودرو در این بخش دارای پروانه فعالیت هستند و اکثر رانندگان به دلیل نداشتن گواهی نامه معتبر (پایه دوم) و عدم مراجعه به دستگاه های مربوطه، مجوز فعالیت ندارند.
    این مقام مسئول با بیان اینکه امسال نیز همانند سنوات گذشته متولی این امر سازمان حمل و نقل، آموزش و پرورش و پلیس راهور است، افزود: رانندگان متخلف بدانند که این سازمان در قالب گشت تلفیقی از فعالیت کسانی که بدون برچسب و کارت مخصوص به عنوان سرویس مدرسه فعالیت می کنند، جلوگیری می کند.
    غلامرضازاده مزایای استفاده از خودروهای سرویس مدرسه قانونی و مجوز دار را کنترل و نظارت بر نرخ کرایه سرویس مدارس، کنترل و نظارت بر تعداد دانش آموزان هر خودرو، نظارت بر عملکرد رانندگان، افزایش کیفیت خدمات مسافربری، وجود یک مرجع پاسخگو برای اولیاء دانش آموزان و رانندگان در صورت بروز هرگونه مساله پیش بینی نشده، بیمه حوادث برای سرنشینان خودروی سرویس مدرسه و ... است.
    وی با بیان اینکه نقش مدیران مدارس در مدیریت این بخش بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد : از عموم والدین دانش آموزان تقاضا داریم که به هیچ وجه فرزندان خود را به رانندگانی که فاقد کارت سرویس هستند نسپارند چرا که علاوه بر نداشتن صلاحیت لازم در این امر، در صورت بروز حادثه عواقب بعدی بر عهده والدین خواهد بود.

    **ساماندهی ایستگاه های تاکسی درون شهری و برون شهری
    غلامرضازاده با اشاره به تصویب بودجه 2 میلیارد تومانی این سازمان از سوی شورای اسلامی شهر دماوند، گفت: بودجه تخصیص یافته امسال به ساماندهی علائم ترافیکی، رنگ‌آمیزی و ایمن سازی معابر، خرید تجهیزات ترافیکی، نوسازی ناوگان تاکسی، طرح توسعه تاکسیرانی، ساماندهی وانت بارها، سوخت دیزل، ساماندهی سرویس های مدارس و .... اختصاص می یابد.
    مدیرعامل سازمان حمل ونقل شهر دماوند افزود: توسعه و نوسازی ناوگان‌ حمل‌و‌نقل درون شهری و برون شهری، طرحی است که از 2 سال گذشته آغاز شده و امسال بخشی از این طرح اجرا می شود.
    وی به ساماندهی ایستگاه های تاکسی اشاره کرد و افزود: ساخت مجموعه ایی در قالب پارکینگ و ایستگاه تاکسی در میدان 17 شهریور در دستور کار است که اقدامات اولیه آن انجام شده است.
    غلامرضازاده به مناسب سازی ایستگاه‌ تاکسی برون‌شهری اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه بلندمدت در احداث و تکمیل ترمینال برون شهری، طی 2 سال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شد و تاکنون اقداماتی همچون ساخت و تجهیز ساختمان اصلی، نصب 2 سایه‌بان برای استقرار تاکسی ها، جدولکشی و آسفالت محوطه ترمینال و همچنین پیگیری خدمات زیربنایی صورت گرفته است.

    **ساماندهی 180 تاکسی فرسوده در دماوند
    وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد 435 تاکسی درون شهری و بخش مرکزی توسط این سازمان مدیریت می شود، گفت: حمل ونقل عمومی شهرستان از نظر تعداد تاکسی در وضعیت مطلوبی است ولی کیفیت خدمات به مرحله مطلوب نرسیده است.
    مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهر دماوند ادامه داد: تاکنون 180 تاکسی فرسوده شهر را ساماندهی کرده ایم و امسال نیز از ابتدای شهریور ماه خودروهای بالای 10سال عمر مفید، ساماندهی می شود.
    وی به دیگر خدمات همچون پیگیری بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی اشاره و بیان کرد: تمدید دفترچه‌های تاکسی‌رانی، عوارض خودرو، بیمه‌ وانت بارها و تاکسی‌ران‌ها و طرح توسعه تاکسی ها و همچنین طرح پروانه فعالیت ناوگان دیزل از دیگر فعالیت های این سازمان است.

    **افزایش نرخ کرایه تاکسی های دماوند مطابق با تورم
    مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهر دماوند در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی های دماوند تصریح کرد: با توجه به نرخ اعلام شده توسط فرمانداری شهرستان، افزایش کرایه ها مطابق نرخ تورم 12.5درصد محاسبه می شود؛ ممکن است که در بسیاری از خطوط به دلیل میزان کم گله مندی وجود داشته باشد ولی باتوجه به دستورالعمل اعمال شده است.
    غلامرضازاده با اشاره به خدمات شرکت های مسافربری برون شهری نیز گفت: هم اکنون 2 شرکت در بخش مسافربری دماوند به تهران ارائه خدمات می دهند که یکی از شرکت‌ها از نظر قانونی مشکلی ندارد و شرکت دیگر تقریبا 90درصد از کارهای خود را انجام داده که البته اخطارهای لازم را نیز برای تکمیل مدارک دریافت کرده تا مشکلی برای انتقال مسافر ایجاد نشود.
    وی با اشاره به مدیریت و شکایات مردمی نسبت به آژانس های سطح شهر نیز بیان کرد: مدیریت این بخش با وجود چندین سال کشمکش بین اصناف و شهرداری، همچنان زیرنظر اتحادیه است اما گاها به سازمان نیز مراجعه می‌شود و ما از طریق اتحادیه پیگیری می‌کنیم و تذکرات لازم را می‌دهیم ولی در اصل اتحادیه باید پیگیر باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو