فونیکسریمکسبهتام

تسهیلات پلیس پایتخت برای ترخیص خودرو از پارکینگ اعلام شد

عصر خودرو- رئیس پلیس تهران بزرگ اعلام کرد: به مناسبت هفته ولایت(۳۱ مرداد تا ۸ شهریور) طرح تقسیط و تسهیل در امر ترخیص وسایل نقلیه ای که بیش از یک میلیون جریمه دارند از پارکینگ ها اجرایی می شود.

تسهیلات پلیس پایتخت برای ترخیص خودرو از پارکینگ اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» ایرنا، سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: 15 هزار خودرو و 20 هزار موتورسیکلت با بیش از یک میلیون جریمه در تهران بزرگ توقیف شده اند.

    وی خاطرنشان کرد: واحد ویژه رسیدگی به اعتراض ها در ستاد ترخیص تشکیل و با اخذ یک سری تعهدات و تقسیط جریمه ها سعی می شود در این خصوص به رانندگان متخلف کمک شود.
    به گفته رئیس پلیس پایتخت 10 مرکز رسیدگی به اعتراض ها به جریمه های رانندگی در تهران وجود دارد و حتی به جریمه هایی که از طریق دوربین ثبت می شود هم رسیدگی می شود.
    وی ادامه اجرای طرح بعد از هفته ولایت را منوط به بازخورد آن از سوی شهروندان دانست.
    سردار رحیمی در خصوص خسارت های ایجاد شده برای خودروهای توقیفی در پارکینگ‌ها نیز گفت: تمام پارکینگ ها به راننده ها رسید می‌دهند و اگر در زمان توقیف خودرو خسارتی به وسیله نقلیه وارد شود صاحب پارکینگ باید خسارت را پرداخت کند.

    **تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز
    رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین از اجرای طرح برخورد با 20 تخلف حادثه ساز در سطح معابر پایتخت از ابتدای هفته آینده خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقای انضباط اجتماعی اجرایی می شود.
    وی ادامه داد: برخورد با متخلفان حادثه ساز در چهار ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 12 درصد افزایش داشته است و باید در این خصوص کار بیشتری شود.
    به گفته رئیس پلیس پایتخت، تلفات جانی حوادث رانندگی نیز در 4ماهه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد و در حوزه مجروحین 11 درصد کاهش داشته است.
    سرداررحیمی همچنین گفت: افسران جریمه ما رتبه بندی و در صورت مرتکب شدن تخلف با آنها برخورد قانونی می شود.
    وی ادامه داد:تمامی جریمه های اعمال شده توسط ماموران راهور به صورت تک به تک بررسی شود.

    * برخورد با تخلفات شبانه
    سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود از برخورد پلیس با تخلفات شبانه در معابر تهران از هفته آتی خبر داد و گفت: در این طرح از تمام ظرفیت پلیس استفاده می شود و بازه اجرایی آن از ساعت 10 شب تا 3 صبح خواهد بود.
    رئیس پلیس پایتخت تردد و ویراژ موتورسیکلت های سنگین را موجب سلب آرامش شهروندان عنوان کرد و افزود: در این راستا طرح برخورد با این تخلف نیز از هفته آینده اجرا و نسبت به برخورد قانونی با آنها اقدام می شود.
    به گفته سرداررحیمی، این نوع از تخلف بیشتر در روزهای پنجشنبه و جمعه در معابر بزرگراهی انجام می شود که در این زمینه تدابیر ویژه ای اندیشیده شده است.

    * آموزش ویژه برای رانندگان سرویس مدارس
    رئیس پلیس پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که مراقبت و محافظت از دانش آموزان وظیفه پلیس است و در این راستا آموزش رانندگان متقاضی سرویس مدارس به صورت ویژه ای در دستور کار است.
    به گفته او، 25 هزار سرویس مدرسه در شهر تهران در سال تحصیلی گذشته خدمت رسانی می کردند که از این تعداد 16 هزار تاکسی و شخصی و 9 هزار ون و مینی بوس بود.
    سردار رحیمی ابراز امیدواری کرد که با تدابیر اتخاذ شده مشکلات این حوزه به کمترین حد ممکن برسد.

    * 2 سال حبس در انتظار مخدوش کنندگان پلاک
    رئیس پلیس تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود از برخورد قاطع ماموران راهور با رانندگانی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودروی خود می کنند خبر داد و گفت: طبق قانون این افراد از 6 ماه تا 2 سال به حبس محکوم می شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط