فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

صندوق رفاه رانندگان تشکیل می شود

عصر خودرو- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی: قرار است صندوق رفاهی برای رانندگان درون شهری و برون شهری تشکیل دهیم تا کمک حالی برای رانندگان باشد و ۱۳ و نیم درصد سهم بیمه دولت از این صندوق پرداخت شود.

صندوق رفاه رانندگان تشکیل می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا عزیزی در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که با حضور نمایندگان رانندگان و کامیون داران و نمایندگان تامین اجتماعی برگزار شد ، به بحث بیمه و سختی کار و زیان آور بودن کار رانندگان اشاره کرد و افزود: نخستین مشکلی که رانندگان به ویژه رانندگان بین شهری دارند این است که برخی از آنها که در شرکت ها کار می کنند برغم اینکه بیمه برای آنها واریز می شود اما بعد از آن که از شرکت بیرون می آیند سنوات بیمه آنها لحاظ نمی شود و بعد از آن اگر بخواهند حق بیمه پرداخت کنند به عنوان یک راننده تازه کار یا تازه وارد با آنها برخورد می شود.
    وی گفت: حق بیمه رانندگان از سال 72 مطرح شد که در واقع نخستین تجربه بود و در سال 80 به دلیل اینکه برخی شرکت ها حق بیمه رانندگان را واریز نکردند ، مشکلاتی پیش آمد و بعد از آن رانندگان اعتراض کردند که حق بیمه را به صورت خویش فرما پرداخت کنند چون شرکت ها قابل اعتماد نیستند.
    وی ادامه داد: بنابراین 13 و نیم درصد خودشان می دهند و 13 و نیم درصد نیز قرار شد دولت بپردازد که البته دولت تاکنون سهم خود را پرداخت نکرده و تمام آن بر دوش تامین اجتماعی بوده است.
    عزیزی گفت: مشکلی دیگر سخت و زیان آور بودن کار رانندگان است که موضوع اصلی جلسه امروز کمیسیون بود که پیش از این در مجلس نهم در کمیسیون اجتماعی تصویب و به صحن علنی رفت اما رای لازم را نیاورد و در مجلس دهم دوباره برای طرح آن امضا جمع کردیم که در آن دوره نیز با چهار اختلاف رای از طرح افتاد که اگر این طرح به تصویب می رسید تمام مشکلات رانندگان حل می شد.
    عزیزی با بیان اینکه از فردا در داخل صحن سختی کار رانندگان برون شهری را پیگیری می کنیم، گفت: سختی کار رانندگان را دوباره اعلام وصول می کنیم و در این خصوص حتما با نمایندگان کامیون داران و رانندگان برون شهری مشورت خواهیم کرد تا ایرادات را برطرف کنیم.
    وی افزود: البته در این خصوص در مجلس دو گروه بودند یک گروه موافق سفت و سخت " سختی کار رانندگان" بودند و گروه دیگر که عده کمی بودند می گفتند این باید مباحثش حل شود چرا که کاهش ساعت کار رانندگان کار از 8 ساعت به 6 ساعت برای ما قابل هضم نیست و صاحبان کار نیز مخالف این طرح بودند.
    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رانندگی شغل سخت و زیان آوری است بنابراین صندوق رفاهی برای رانندگان درون شهری و برون شهری تشکیل دهیم تا کمک حالی برای رانندگان باشد و این 13 و نیم درصد سهم دولت از این صندوق پرداخت شود .
    در ادامه جلسه محمدی مدیر کل فنی بیمه تامین اجتماعی هم گفت: مشکل بیمه رانندگان حل شده است و به صورت ویدئو کنفرانس به استان ها نیز اعلام کرده ایم.
    وی گفت: رانندگی پر خطر ترین و کم درآمد ترین شغل است و می توان این شغل را به عنوان شغل سخت و زیان آور تلقی کرد.
    رضا تیموری نایب رئیس اتحادیه کامیون داران کشور نیز گفت: 95 درصد رانندگان خودروهای سنگین ( رانندگان برون شهری ) خودمالک هستند بنابراین مشکل رانندگان جدا از کامیون داران نیست .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط