فونیکسریمکسبهتام

آمار جدید از پرونده تخلف در واردات خودرو

عصر خودرو- حواشی پرونده تخلف در واردات خودرو همچنان ادامه دارد و آن طور که یک منبع آگاه می‌گوید، در جدیدترین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعداد دقیق خودروهای توزیعی در بازار مشخص شده است.

آمار جدید از پرونده تخلف در واردات خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته وی، طبق گزارش وزارت صنعت، در مجموع حدود 6 هزار و 481 دستگاه خودرو به‌صورت غیر‌قانونی ثبت‌سفارش شده و از این رقم، گمرک یک‌هزار و 900 دستگاه را ترخیص کرده است. این در حالی است که از جمع خودروهای ترخیصی، یک‌هزار و 500 دستگاه، در بازار توزیع شده است؛ بنابراین 450 دستگاه از خودروهای ترخیصی، هنوز به مرحله توزیع نرسیده و باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار آنهاست. اتفاقا همین چند روز پیش خبری مبنی‌بر جمع‌آوری تعدادی از خودروهای مربوط به پرونده تخلف در واردات، از بازار، منتشر و اعلام شد این اقدام توسط نهادهای تعزیراتی صورت گرفته است، هرچند این خبر به فاصله کوتاهی تکذیب شد.

    هرچه هست، در این شرایط گزارش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از عدم توزیع کامل خودروهای ترخیصی (مربوط به پرونده تخلف واردات خودرو) خبر می‌دهد. اوایل امسال بود که خبرهایی مبنی‌بر بروز تخلف در ثبت‌سفارش خودرو منتشر و در ادامه، ابعاد جدیدی از این ماجرا آشکار شد. ماجرا از این قرار بود که در دوران بسته بودن سایت ثبت‌سفارش (برای همه واردکنندگان) و همچنین مقطع زمانی ممنوعیت فعالیت گری‌مارکت‌ها (شرکت‌های متفرقه واردکننده خودرو)، برخی اقدام به ثبت‌سفارش کرده‌اند. هرچند در ابتدا رقم 6 هزار و 481 دستگاه برای این تخلف اعلام شد، با این حال در ادامه، برخی مسوولان وزارت صنعت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ارقام جدیدی از جمله 18 هزار و 35 هزار دستگاه را مطرح کردند.در نهایت نیز با ورود رسمی قوه‌قضائیه، ماجرای واردات غیر‌قانونی خودرو ابعاد جدی‌تری به خود گرفت و حالا افکار عمومی در انتظار اعلام نام متخلفان در این تخلف بزرگ است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط