فونیکسریمکسبهتام

ارتقای سطح خدمات غیرحضوری ایران خودرو به مشتریان

عصر خودرو- در راستای بهره مندی از فن آوری‌های نوین ارتباطی و به منظور حفظ حریم و افزایش سطح امنیت و اطلاعات مشتریان و همچنین افزایش کیفیت خدمات، پروژه ارتقاء «سیستم جامع و مکانیزه مدیریت ارتباط با مشتریان (IKCRM)» توسط کارشناسان خبره معاونت سیستم های ایران خودرو طراحی و اجرا شد.

ارتقای سطح خدمات غیرحضوری ایران خودرو به مشتریان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس، درحال حاضر دارندگان محصولات ایران خودرو می‌توانند درخواست‌های خود در حوزه‌های امداد، فروش و خدمات پس از فروش را به صورت اینترنتی و غیرحضوری پیگیری و رصد کنند.

    پروژه ارتقای سطح خدمات غیرحضوری ایران خودرو با تکیه بر ظرفیت های علمی، تجربی و همت کارشناسان ایران خودرو و با صرف کم ترین هزینه ممکن عملیاتی شده است.

    بر مبنای این گزارش، با بهبود زیر ساخت های سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه، سرعت رسیدگی و شاخص در دسترس بودن سیستم به طور چشمگیری افزایش یافته است.

    رشد بهروری و تسهیل در فرآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری، افزایش پایداری سیستم، شاخص در دسترس بودن، ارتقای ضریب امنیت سیستم، توسعه دانش روش شناسی نوین و توانمند سازی نیروهای داخلی، کاهش هزینه های مربوط به پاسخگویی نسبت به هزینه مراجعات حضوری، تقویت و بروزرسانی کانال های ارتباط با مشتری و استفاده از فن آوری های نوین در این زمینه که در نهایت منتج به افزایش رضایت کارکنان و مشتریان شرکت ایران خودرو می شود از عمده نتایج اجرای این پروژه عنوان شده است.


    این گزارش می افزاید، این سیستم از سال 88 به بهره برداری رسیده و با راه اندازی این سامانه تمامی فرایندهای رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات مشتریان در حوزه های فروش، خدمات پس از فروش و سایر شرکت های زیر مجموعه از جمله آپکو و سایت‌های تولیدی در بستر سیستم یکپارچه IKCRM انجام پذیرفته است. 

    ثبت شکایت مشتریان در این سامانه از طریق مرکز تماس ایران خودرو به شماره 096440 امکان پذیر شده و سبب تسهیل در رسیدگی و پاسخگویی به درخواست حدود دو هزار تماس در روز شده است. این اقدام با حذف عملیات فیزیکی و امکان ردیابی مراحل انجام کار بدون مراجعه حضوری، زمان انتظار مشتری را حذف و خدمت رسانی را تسهیل کرده است.

    شایان ذکر است، علاوه بر ویرایش و ارتقای این نرم افزار که توسط کارشناسان سیستم های مکانیزه فروش و خدمات پس از فروش معاونت سیستم ‌ها تدوین و اجرایی شده، زیر ساخت های ایجاد شده در مرکز تماس شرکت امدادخودرو به عنوان کانال اصلی دریافت و ثبت درخواست ها و شکایات مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو و همچنین سایر کانال ها از قبیل پیامک، وب سایت و پست الکترونیک، موجب تسریع در زمان رسیدگی به درخواست های مشتریان شده است.

    ثبت و ضبط تمامی مراحل رسیدگی و قابلیت دسترسی به گزارش های لحظه ای برای تصمیم سازی و بهبود فرآیندهای مرتبط با کسب و کار سازمان نیز افزایش سطح رضایت و میزان وفاداری مشتریان و کاهش هزینه را به همراه داشته است. 

    در سیستم ارتقاء یافته IKCRM، علاوه بر دفاتر منطقه‌ای،‌ دسترسی بیش از 900 نمایندگی خدمات پس از فروش ایران خودرو به این سامانه فراهم شده و به این ترتیب در فرآیند رسیدگی به درخواست مشتریان، نمایندگی ها نیز به صورت مکانیزه مشارکت خواهند داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط